Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.02 - 06:44:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 26   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Noras väg ..  (läst 189491 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #330 skrivet: 2011.05.19 - 18:10:22 »

Det är inte "bara" fjorton dagar. Det är antagligen de viktigaste två veckorna i hela processen.

Tack för de orden Hemul  :smooch:  Jag vet dock sen tidigare att i vissa situationer så kan det darra till i röktarmen och då gäller det att stå emot  :guns:

Nåväl, nog om detta.

Ska säga att jag har bestämt mig för att inte ha någon målsättning att gå ner mera i vikt. Satte mig i knät på sambon här en kväll och min beniga röv mot hans beniga knän var inte bekvämt  för någon av oss :shake_head:

Sambon filmade mig här en kväll ute med hundarna och jag tyckte nog att det tagit mycket på ansiktet att gå ner i vikt ja ..   :shock:  Inte kul att bli en rynkig benhög heller   :max-shock:

Däremot så kommer jag att fortsätta laga fet kolhydratfattig kost för att det är gott och gör att vi mår så mycket bättre än innan  :nod-yes:

Det var också riktigt roligt att språka med dottern på telefon i går kväll  :inlove: Hon och hennes sambo har ätit LCHF i ett halvt års tid och de mår såå gott av det båda två  :thumbsup:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #331 skrivet: 2011.05.19 - 18:50:12 »

Jag tror också att sug triggar sug! Många som slutar röka börjar äta socker istället. Men har du inte sockersuget så kanske det är lättare att kämpa emot röksuget. ??? Äh, jag vet inte. Det var bara en tanke i min hjärna.

Bra jobbat i alla fall!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #332 skrivet: 2011.05.19 - 18:55:08 »

Jag tror också att sug triggar sug! Många som slutar röka börjar äta socker istället. Men har du inte sockersuget så kanske det är lättare att kämpa emot röksuget. ??? Äh, jag vet inte. Det var bara en tanke i min hjärna.

Bra jobbat i alla fall!

Precis vad jag med har tänkt!!  :w00t:  Undrar mycket över om det är fettet – och avsaknaden av socker som gör att allt känns så lugnt!  :hm-hm:  Hur som haver, jag tror att vi är något på spåret där /LO  :nod-yes:

I övrigt – tack  :smooch:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #333 skrivet: 2011.05.19 - 19:18:28 »

Jag tror det är så. Jag var (ännu) mer beroende av thé än av nikotin och jag la av på två dar utan att ens ha för avsikt att göra det. Jag skulle bara dra ner p.g.a. mjölken, men så märkte jag ju att jag inte ens var sugen när det blev tid att ta en kopp, så då lät jag bli.

Snus har jag dumt nog inte ens provat att ransonera. Kanske skulle det också gå lättare än man tror?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #334 skrivet: 2011.05.19 - 22:57:13 »

Citat
Snus har jag dumt nog inte ens provat att ransonera. Kanske skulle det också gå lättare än man tror?

Kanske värt att testa om du nu vill sluta  :confused3: Jag inbillar mig dock att viljan har en stor roll i processen, men att fettet och avsaknaden av socker gör det bra mycket lättare att vilja ...  :wacko:

Men varför lägga av med The? Jag köpte tre olika härliga téer i lösvikt idag, ett från Ceylon och ett par andra goda svarta téer  :lick: Köpte även härligt kaffe, alltså hela bönor som jag mal själv  :lick:

By the way, det sägs att kaffe skyddar mot tarmcancer etc etc .. jag tror det är fettet i bönorna :ignore:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #335 skrivet: 2011.05.20 - 00:06:49 »

Om jag inte mins fel så hade Hemul mjölk i Tet... och slutade med mjölk...  :whistle: fast det är bara vad jag fått för mig!  :flirting:

när det gäller tuggummi så kör jag med Extra professional, Strong Mint. det tycker jag är godast. men som du säger så finns det en uppsjö!... finns många goda tuggisar med fruktsmak också.. om man föredrar det.  :thumbsup: de med fruktsmak liknar mer godis i karraktären.. trotts att de är sockerfria. men kanske finns en chans att trigga sötsug med dem... :confused3:

benig rumpa är ju inte riktgit önskvärt nej!  :flirting: inte för att jag själv har någon som helst erfarenhet av att ha en sådan!  :whistle: :laugh: men liiite "isolering" vill man ju ha...  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #336 skrivet: 2011.05.20 - 04:33:28 »

Jo, precis. Det var aldrig meningen att lägga av, bara dra ner, på grund av all mjölk jag hade i. Men när jag inte längre var sugen var det ju meningslöst att hålla på och småskvätta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #337 skrivet: 2011.05.20 - 16:21:37 »

Citat
Jo, precis. Det var aldrig meningen att lägga av, bara dra ner, på grund av all mjölk jag hade i. Men när jag inte längre var sugen var det ju meningslöst att hålla på och småskvätta.

Småskvätta  :max-shock: .. det lät som nån form av inkontinens ..  :lmao:  :lulz:

Flåt, jag är nog lite trötter efter flera dagars förvärvsarbete ..  :blush:  Men nu ä jag ledig hela helgen, såå gött  :thumbsup:

Var iväg och köpte lite örter och annat som jag skall plantera i helgen och då hade de Steviaplantor  :clapping:
Köpte en för att testa naturligtvis  :nod-yes:
Citat
när det gäller tuggummi så kör jag med Extra professional, Strong Mint. det tycker jag är godast. men som du säger så finns det en uppsjö!...
Tack så mycket för tipset Kwidellan, jag gillar såna där friska smaker  :lick:

Citat
benig rumpa är ju inte riktgit önskvärt nej!  :flirting: inte för att jag själv har någon som helst erfarenhet av att ha en sådan!  :whistle: :laugh: men liiite "isolering" vill man ju ha...  :flirting:
Hehehe ja nu är det inte riktigt så att hela röva är benig, utan det är svanskotan som blivit väl skarp att sitta på  :laugh:  Och sambons pinniga ballerinaknän är en kategori för sig själv  :lol1: Egentligen lite lustigt att han har så pinniga ben och så kraftig bål ..  :blink:

Men som sagt –  jag har kommit på att jag stortrivs som jag är just nu  :inlove:   :biggrin1:
Jag kommer fortsätta att äta som jag gör – det tummar jag inte på  :nonono:  Men det blir säkerligen några glassar och en och annan cider under semestern  :crazy:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #338 skrivet: 2011.05.20 - 18:31:59 »

Småskvätta jämfört med de volymer jag konsumerade innan.

Bra att du är nöjd med vikten. Passa dig bara så att du inte ersätter ciggisarna med nåt annat om du börjar släppa lite på rutinen med maten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #339 skrivet: 2011.05.20 - 19:21:31 »

Citat
Småskvätta jämfört med de volymer jag konsumerade innan.

Hehehe, skoja bara lite Hemul!  :hugsmile:   :biggrin1:

Citat
Bra att du är nöjt med vikten. Passa dig bara så att du inte ersätter ciggisarna med nåt annat om du börjar släppa lite på rutinen med maten.

Precis, jag tror också det är dumt att släppa på rutinerna med maten. Funderar dock om jag kommer få kämpa för att behålla vikten ett tag nu, eftersom det sägs att rökstopp gör att man går upp i vikt  :confused3:

En annan sak är en konstig känsla av tomhet som ramlar över mig ibland  :blink: 
Inte att jag sitter och  :cry:  och jag är inte  :so_mad: heller – men jag känner av en smula rastlöshet  :coo-coo:

Försöker göra nåt konstruktivt med det, som att jobba i trädgården och motionera med hundarna  :vovve:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #340 skrivet: 2011.05.21 - 20:37:55 »

Så gott i mammas famn ..  :inlove:



* ZinniaValp.JPG (71.96 KB, 860x648 - visat 465 gånger.)
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #341 skrivet: 2011.05.21 - 20:57:28 »

Nöff.  :pig:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #342 skrivet: 2011.05.21 - 22:18:20 »

Nöff.  :pig:

Tja, eftersom jag tycker grisungar är synnerligen söta så tar jag det som en komplimang Hemul  :lol:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #343 skrivet: 2011.05.21 - 22:23:12 »

Kultingar heter det!  :up_yours:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #344 skrivet: 2011.05.21 - 22:32:02 »

Kultingar heter det!  :up_yours:

Hehehe, jag är ingen nollåtta så jag säger grisungar – eller egentligen grisonger  :whistle:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 26   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544