Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.11 - 12:29:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: experimentet gröna smoothies  (läst 99201 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #210 skrivet: 2011.12.29 - 22:44:31 »

Oj, jag som äter så mycket kål, mest tillagad som tur är om det nu stämmer. Kanske ska testa maca, det kan väl inte skada i alla fall. Eller beställa lite mera jod.
Loggat

Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #211 skrivet: 2011.12.30 - 15:24:07 »

Googla på maca och hypothyreos eller engelska hypothyroid så får du garanterat massa träffar!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #212 skrivet: 2011.12.30 - 15:53:36 »

Nej.  :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #213 skrivet: 2011.12.30 - 17:00:43 »

Inte? Jag fick massor men sökte klart inte på hypo utan hyper...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #214 skrivet: 2011.12.30 - 17:26:19 »

Hypothyroid gick bättre! Vet man vad det är i roten som ska hjälpa? Tänk om det är nåt knark!  :eek:

Synd att du inte sa det här lite tidigare. De säljer maca där jag köpte kokosmjölet nämligen. Jag har adrig märkt nån effekt av levaxin (mer än när jag fick symptom på att ha fått i mig för mycket) och det här känns ju relativt ofarligt att testa.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #215 skrivet: 2011.12.30 - 21:16:55 »

Ekub, vet du om deras varor är  ekologiska? det känns rätt viktig för mig.
Om jag nu köper pulver i påse, måste det vara ekologiskt också  :lol:

Hemul,
Jag behöver ju mixa smoothies även innan mars-april...
så jag tror att jag testar en påse nässlor också, baraföratt.
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #216 skrivet: 2011.12.30 - 21:25:19 »

Tror inte det är knark i roten   :lick: tyvärr  :flirting: Den innehåller ju tydligen mkt jod, kanske är det? Kanske är något annat ämne som gynnar höjd sköldkörtelaktivitet. Visste det inte tidigare ju  :club:  :lick:

Det hos råvarubutiken är ekologiskt ja, samt råvarukvalité  :flirting: http://www.ravarubutiken.se/supermat-orter/macapulver-2501000-g.php
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #217 skrivet: 2012.01.02 - 11:40:34 »

Jag har precis gjort den godaste smoothies ever tror jag. En påse röd mangold, en övermogen banan, en hel mango (utan kärna förstås  :flirting: ) och så skvätte jag över ordentligt med kokosvatten. Så krämig och bara så GOD!!

Testade en rädisgrodd, mums. Vet inte hur länge man kan vänta på ogroddade frön? Någon gång måste de ju bli dåliga? Är bara några av fröna som groddat och fått blad. Kanske får ställa burken i fönstret och hoppas på ett mirakel, för de har nog stått närmare en vecka. Misslyckades ju över julen och efter det så satte jag en ny omgång så borde bli nästan precis en vecka nu i dagarna... Vill inte bli sjuk heller  :rolleyes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #218 skrivet: 2012.01.02 - 20:46:58 »

Jag räknar med att groddar ska vara klara vid 4-5 dagar och väntar nog inte över en vecka.
Det som är klart då äts upp, resten slängar jag.

Mangon testade jag också någon gång innan jul. Det blev riktigt gott.
Kokosvatten ? det som rinner över av kokosmjölken eller något annat?
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #219 skrivet: 2012.01.02 - 20:50:56 »

Nu har jag macca. Vad gör jag med den. Kan man blanda i äggmjölken?
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #220 skrivet: 2012.01.02 - 20:53:28 »

Du var snabb, jag funderar fortfarande  :laugh:!

Hur smakar det ,eller smakar det något, jag tror att den var rätt mild i smaken.
Yogurt, fil, varför inte äggmjölken.
Jag kommer att blanda den i smoothies då jag inte kan äta mjölprodukter.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #221 skrivet: 2012.01.02 - 21:32:25 »

Jag har en hemlig leverantör.
Loggat

Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #222 skrivet: 2012.01.02 - 21:34:48 »

Damn, då kastar jag nog denna omgången med. Nästa gång groddar jag nog rädisfröna i fönsterkarmen. Det blir till att testa bockhornsklöver nu istället.

Ja kokosvattnet är den genomskinliga vätskan som är innuti nöten. Nackdelen är att det inte håller så länge, inom två dagar måste det konsumeras. Paketen jag köper ligger på en halvliter och det är bara jag som äter det så blir över lite ibland. Kan ju visserligen blanda i extra i smoothiesarna för att göra av med det. Det smakar inte så mkt väl i smoothiesen iaf.

Är också nyfiken på vad det smakar. Lúcumamjölet som jag köpte smakade lite som hö. Blev lite besviken eftersom det stod att det var en av de populäraste glassmakerna i sydamerika. Höglass?  :blink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #223 skrivet: 2012.01.08 - 16:16:57 »

Jag har nu fått mitt Maca och nässlapulver.
Både smakar "ingetvidare". Men det kanske de gör när man blandar 1-2 mask till en kopp smoothie  :flirting:
Nja, dom kanske smakar inte illa heller, men förstörde min goda smoothie i alla fall.
Jag funderar att blanda dom i drickan/ något annat, varannan dag. 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #224 skrivet: 2012.01.08 - 16:51:13 »

Vad är det där maca egentligen?

Nässlor ska plockas späda och kokas soppa på. Fast då MÅSTE du köpa sherry! Utan sherry ingen nässelsoppa.  :nonono:

Har ni nåt bra nässelsnår på tomten? Du vet att det kommer nya späda om man slår av dem hela tiden va? Så kan du torka. Det finns nog en och annan som kan tänka sig att köpa lite hemkört nässelpulver om du startar produktion.  :whistle:

Förresten, strö det i bröddegen! Har absolut för mig att jag sett brödrecept med nässlor i. Inte lowcarb alltså, utan riktigt bröd. Alltså du ska inte göra riktigt bröd. Jag har sett recept på riktigt bröd med nässlor. Så det måste ju gå i ditt knäcke också t.ex. Så får du i dig skiten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544