Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.13 - 21:13:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 474670 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #675 skrivet: 2011.04.05 - 07:31:29 »

Väger du verkligen 777 kg?  :max-shock:

Haha, ja 777  :tongue_wag: Vägde mig idag, får plusa på 1,5kg där för idag väger jag 78.5kg  :sad: Måste skynda iväg nu så jag hinner med min tid hos doktorn.

Tack för länken Lo :thumbsup: Ska kika på den ikväll!!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #676 skrivet: 2011.04.05 - 14:00:22 »

Halleluja! Det finns nån som är tjockare än jag!  :biggrin1:

Men allvarligt, varför stod det 777? Det såg ut som nån slags överlappning, men jag fattar ändå inte var siffrorna kom ifrån. Och nu då - väger du 78.5 och har gått ner 0.5?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #677 skrivet: 2011.04.05 - 14:20:58 »

Jag gissar att hon har skrivit 77,5 som startvikt. Väger hon då 77,0 så ser du 7:an i 77,5 och nu när hon väger 78,5 så ser du ,5 i 77,5.

Tror jag trallala...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #678 skrivet: 2011.04.05 - 14:29:27 »

Ah, nu fattar jag! Jag förstod ju att det var nåt sånt, men fick inte ihop det. Tänkte nog på sista siffran istället för första. :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #679 skrivet: 2011.04.05 - 20:41:07 »

Jag tror som Lo  :lick: För jag hoppas verkligen inte den förutspår att jag kommer väga 777 kg  :max-shock: Idag har inte varit någon matmässigt bra dag. Okej frukost, bra lunch, men sedan en fralla och några nävar alhgrens bilar som enda målet på jobbet och älskling har gjort varma mackor ikväll, vilka säkert är jättegoda men inte speciellt low carb  :rolleyes: Börjar jag närma mig 777 kg får jag väl starta en sådan där blogg där man får betala för att se mig äta  :flirting: :lmao:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #680 skrivet: 2011.04.05 - 23:02:19 »

Ekub, försök stålsätta dig 2-3 dagar, då är det mycket enklare att säga nej.
Varför gör mannen-i-ditt-liv mackor och kolisar till mat om han ser att du mår inte bra av det? :spank_u:

Jag känner att jag får spader ibland att tänka på matlagning med alla allergier, säg till honom att du är väldigt
lättbehandlat!
( vår undvika liste ser ut så här: nötter, speciellt hasselnötter, soya, råa morötter, råa ärter och stenfrukter,
laktosintolerans, mjölkallergi och mjölresistens :whink:, sedan fick maken för sig att han har reflux ( sura uppstötningar ) och enligt läkaren ska han undvika fett, surt, starka kryddor och äta ofta och inte efter 18,00  :sneaktongue:
Då höll jag på att få spader,men det verkar vara bättre nu med en basisk-pulver som neutraliserar magen, kanske är det över nu? )

Han behöver bara undvika allt onyttigt!  :laugh:

Nej, men allvar, det är svårt att äta rätt om en annan inte hjälper, kan han inte äta fel när du inte ser?

Jag upplever att det är inte svårt att säga nej, nu när jag har sagt nej en vecka. Men det krävs mod under de första 2-3 dagarna,
kom igen nu! :inlove:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #681 skrivet: 2011.04.05 - 23:30:36 »

Joo, håller du på sådär så kommer du att väga 777 kg!  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #682 skrivet: 2011.06.07 - 15:31:01 »

Jag har inte kommit upp i 777 kg än.  :tongue_wag: Tror jag har stannat på dryga 80 kg, än så länge. Däremot har jag börjat tappa hår i parti och minut :worried: Vågar knappt tvätta håret för det hänger alltid stora tussar löst efteråt. Eller ja, de sitter halvt fast i den dreadsliknande formationen som uppstår efter en hårtvätt. När jag borstar håret så blir borsten alltid överfull med hår och har jag haft en snodd i håret brukar det alltid sitta en toffs med hår kvar på snodden när jag tar ur den  :sad: Jag har blivit så tunnhårig så det är inte sant, håret är så glest på sina håll så det ser ut som jag har kala fläckar  :max-shock: Skulle ringa läkaren efter långhelgen nu men det var tydligen bara telefontid två timmar på förmiddagen  :sad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #683 skrivet: 2011.06.07 - 17:49:59 »

 :sad:

Hur äter du nu då? Är det fortfarande mackor eller?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #684 skrivet: 2011.06.09 - 00:38:07 »

 :sad: Nej men usch då! hoppas att du får tag i läkaren och kan få en förklaring på varför du tappar hår!.. för det verkar ju jättekonstigt!  :max-shock: som tjej så vill man ju gärna ha håret kvar på huvudet liksom...  :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #685 skrivet: 2011.06.13 - 19:31:37 »

Har inte ätit så mkt mackor förutom de sista dagarna här...

Ja eller hur, nu är det så jävla tunt så är nästan inget att sätta upp i en svans lr fläta längre  :worried:  Pratade med en sjuksköterska på just den avdelningen som sa att det är för att mina nivåer inte är i balans. Har tagit nya prover så väntar bara på provsvaren nu, hoppas de kommer snart innan jag tappat allt hår. Hoppas jag får gå upp lite med levaxinet eller ner lite med thacapzolen, har intalat mig själv att jag kommer tappa lite vikt då med  :lol:

Har lyckats skada mig med nu så är sjukskriven   :sad: Inge skoj alls, vill gå o jobba!! :sad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #686 skrivet: 2011.06.13 - 20:27:33 »

Skadat dig hurdå?  :eek:

Apropå levaxin, hela den här tiden när jag faktiskt har gått ner har jag underdoserat levaxin. Förut när jag inte kunde gå ner (ja, jag har bantat förut) så låg alltid mina värden bra. Förklara det den som kan.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #687 skrivet: 2011.06.15 - 13:42:06 »

Jag har skurit mig i ena pekfingret, ett ganska stort område där jag skurit av alla hudlagrena. Jobbar ju med livsmedel och det går inte med sådana sår  :sad:

Äter Hemul med levaxin? Vet inte alls hur det fungerar. Vet bara att jag tappade snabbt mycket vikt när sköldkörteln överarbetade och när värdena sedan sjönk så exploderade jag i vikt. Vikten har stabiliserats något nu när jag gått upp i levaxindosen.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #688 skrivet: 2011.06.15 - 13:48:04 »

Usch!  :max-shock: Inga senor eller så skadade hoppas jag!

Jag hoppas håravfallet avstannar fort när du har fått justera medicinen.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #689 skrivet: 2011.06.15 - 14:19:04 »

Å fy vad hemskt!  :sosad: :cry:

Jag fattar ingenting om levaxin. Det är ju så mycket motstridiga uppgifter. Jag vet bara att jag aldrig blivit piggare av det, inte när jag började och inte när jag fått höja dosen. Piggare blev jag först när jag la om kosten. Det är säkert väldigt olika beroende på vad man har för problem. De finns ju mycket mackel som kan vara orsak till hypo.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544