Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.08 - 13:31:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 958887 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #120 skrivet: 2010.06.19 - 14:49:30 »

Efter 3 månader med ett knä som svullnar upp har jag äntligen fått veta vad som felas. Det krävdes att jag blev förbannad och krävde en titt av ortoped för att få veta. Husläkaren ansåg att det skulle hjälpa med vila och Ipren. Månad ut och månad in...?  :evil:

Det är minisken som har fått en kyss och måste fixas. Så nu hoppas jag att jag får operation innan sommaren drar igång på allvar. Vi ska ju till vårat älskade ställe i Finland i mitten av Juli. Jag vill helst slippa avbryta och åka hem för detta. Håll tummarna åt mig är ni snälla. För det tär på psyket att inte fungera. Ja, det vet ju ni....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #121 skrivet: 2010.06.28 - 11:46:52 »

Håller tummarna :flowers: Låter inte loligt alls :sad:

Jag blir så irriterad på ta en värktablett så går det över så småningom :so_mad: :so_mad: :so_mad: Många verkar tro att en stor del av Sveriges befolkning är hypokondriker som botas med lite värktabletter. :so_mad:  :so_mad: :so_mad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #122 skrivet: 2010.06.28 - 13:12:42 »

Hört nåt än?  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #123 skrivet: 2010.06.28 - 17:29:56 »

Nä, inga stora nyheter ännu. Men jag var på MR idag. Men det tar ytterligare minst en vecka att få svar, som skickas till min läkare som är på semester.  :blink: Jag ska ringa imorgon till ortopeden på samma sjukhus jag var på idag och se om jag kan snabba upp förloppet lite. Man ska väl inte behöva skutta runt på kryckor en hel sommar bara för att en läkare är på semester. Det finns väl fler!

Men ett stort plus är att jag knappt mins när jag tog migränmedicin längre. Och axlarna älskar den här värmen, så inte ens spänningshuvudvärken får grepp.  :nod-yes: Bara knät....  :shake_head: Jag mätte skillnaden mellan friskt ben och trasigt. Det skiljer 2,5 cm runt låret i tappade muskler. Ser för****ligt ut.  Hur lång tid kommer det ta att återfå den styrkan sen? Det skulle min husläkare minsann få svara på!  :angrywife:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #124 skrivet: 2010.06.28 - 18:05:18 »

Ja, be att få en annan läkare!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #125 skrivet: 2010.06.30 - 04:42:01 »

blir så förbaskat arg på sjukvården!!  :fork_off: :angrywife: aldrig tar de en på allvar!!?? och svårt har de att hitta vad som felas!.. varför inte undersöka ordentligt redan från början då??!  :smack_head:  :mad_roll:  min senaste "drabbning" med dem var när det tog dem 10 timmar att lista ut att min blindtarm var inflamerad!?.. 10 timmar!!!????
och då hade flertalet läkare känt och klämt, gjort vanlig röntgen, skickat mig på gyn undersökning med ultraljud, gjort graviditetstest, och slutligen krävdes det att man sprutade upp kontastvätska i baken för att sedan röntgas IGEN för att de skulle hitta vad som var felet!??  :glare:  :badtongue: ... min tilltro till vården är botten!  :nonono:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #126 skrivet: 2010.07.01 - 15:44:55 »

Kwidell, jag tror det största felet är att ingen vill ta på sig kostnaden som blir om man måste remittera till expert. Då rekomenderar man hellre vila och värktabletter. Hela systemet är snett när kroniker och allt som inte är halsfluss ger mindre eller ingen vinst till vårdcentralen. Ingen vill ta i en sån som tar längre tid att färdigbehandla än 15 minuter prata och hejdå med recept i handen. Jag blir galen när jag tänker på det!  :bang_head: Och på sjukhusen har de inte tid att analysera.Tänk er bilden med bomben som strax exploderar. Det gäller att fått iväg patienten/bomben så långt som möjligt innan den briserar.  :smack: Men alla sjukhus är säkert inte så. Hoppas jag...

Ååå jag känner mig nervös. Imorgon faller domen. Nödslakt eller få några år till i livet.  :shake_head:

Det är visserligen bara undersökning. Men ändå... Jag ska få veta vad som syntes på röntgen. Tänk om det inte syns något alls. Allt ser perfekt ut och jag bara är en hypokondriker med överkänsligt nervsystem.  :cry: Eller så tycker läkaren att det får självläka några år. Ujjj....jag är nervös!  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #127 skrivet: 2010.07.01 - 16:53:08 »

Nä, Sofiahemmet finns ju...  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #128 skrivet: 2010.07.01 - 22:44:40 »

Håller tummarna för att allt gått bra för dig Sorla!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #129 skrivet: 2010.07.02 - 10:26:04 »

Först den goda nyheten. Jag slipper operation!  :thumbsup: Det var inte minisken som man trott. Det är en sena som sträcker upp de tre stora lårmusklerna över knäskålen som är kraftigt uppretad. Och så har det blivit en ond cirkel med ont, vågar inte böja, ännu stelare muskelsena, ännu mera ont osvosv.

Det var min teori redan från början. Men läkare vill gärna köra sitt race till de är överbevisade. Och det blev de av MR.  :biggrin1:

Den dåliga nyheten är att jag måste käka ipren och alvedon 3 gånger om dan och gå på sjukgymnastik. Nåja, sjukgymnastiken är väl inte negativ. Men medicinerna  :shake_head: Jag vill inte få läkemedelsutlöst migrän ovanpå detta.  :cry:

Men nu ska det jagas sjukgymnast som inte gått på semester. Jag har lovat att jag ska springa ett millopp nästa vår. Så här ska det tränas muskler.  :kungfu:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #130 skrivet: 2010.07.02 - 12:57:40 »

Va bra! Du kanske kan äta lite mindre medz än de säger? Du äter ju antiinflammatorisk kost redan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #131 skrivet: 2010.07.06 - 17:34:21 »

Jag har sagt det innan och jag säger det igen. It´s a sick sick world we´re livin in!! Såg på tvn om att läkarna i Tyskland jobbar mer och har lägre lön än de i Sverige men så har de heller inga vårdköer. Vet dock inte om man får mer än sina 15 minutes of fame som man får här hemma med. Men det var en som kom på att han kunde hjälpa svenska patienter till Tyskland för att få vård där, han hade ngn avgift han ville ha för sina tjänster. Visst bra idé men det är väl synd att patienter måste skickas till andra länder för att behandlas för att systemet är så kasst här!?!?!

Tur det "bara" var en irriterad muskel och inte ryggen!! Hoppas den blir gladare snart!! :bearhug:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #132 skrivet: 2010.07.06 - 19:04:51 »

Tack  :bearhug: Fast det var knäet.  :whistle:

Fast så där antiinflammatoriskt äter jag ju visst inte. Jag äter nog alldeles för mycket Omega 6.  :cry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #133 skrivet: 2010.07.08 - 10:39:25 »

Nu har jag hunnit läsa i kapp här lite.
Det är absolut inget vidare att behöva jaga läkare och tider under sommaren. :so_mad: :pippi:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #134 skrivet: 2010.07.19 - 14:13:53 »

Sjukgymnasten jag lyckats kila in en tå hos tror dessvärre ändå att det ligger något skit och stör i knäleden. Och sånt syns tydligen inte alltid på MR.  :glare:

Men nu har jag gått hos honom 3 gånger och ska dit igen 2 gånger innan semesteruppehåll. Han verkar veta vad han gör. Knän är hans specialitet. Och jag hade en massa muskler som inte gjorde som de skulle. Så här tränas det.  :nod-yes: Det började faktiskt kännas riktigt bra, även om jag inte kommer ner på knä ännu och definitivt inte kan sitta på huk. Men i helgen glömde jag bort att jag hade ont. Och det gjorde jag inte ostraffat. Nu är det svullet igen och värker.  :cry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544