Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.16 - 03:42:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ta-taa!  (läst 92233 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #210 skrivet: 2012.09.03 - 20:01:05 »

Nä, inte hjälm  :whistle: men cykla i regn är inte ngn höjdare. Jag håller med hemulen.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #211 skrivet: 2012.09.04 - 20:34:23 »

Vad är det för fel på poncho?  :club_idiot:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #212 skrivet: 2012.09.10 - 11:56:00 »

Strålande väder i dag! Så nu ska jag ut och hämta mer. :llama: Det är ett slit och ett släp när man ska hålla halva Europa med trumpeter, ska jag säga!  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #213 skrivet: 2012.09.10 - 14:09:13 »

  :lulz:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #214 skrivet: 2012.09.10 - 14:27:39 »

Jag är hemma igen.  :so_mad: Fan! Jag blev distraherad av en granne som ville prata problem vi har i huset när jag höll på att lasta på. Jag hade cyklat mer än halvvags när jag först kom på att jag glömt hämta plockhinken i källarn. Nåja, trist, men det får väl gå ändå tänkte jag. Sen insåg jag att stövlarna också stod kvar i källarn. Bara att vända hem igen.  :cry:

Nu ska jag tröstäta BÅDA negerbollarna jag hade med mig i matsäcken.  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #215 skrivet: 2012.09.10 - 16:12:33 »

åååh stackare! :there: Men negerbollarna är du värd!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #216 skrivet: 2012.09.10 - 16:38:50 »

Blir säkert regn i morrn. Det ska regna sent på kvällen först, men det kommer nog tidigare. Men jag hade redan cyklat en dryg mil när jag var hemma igen, så jag insåg att det skulle bli för långt, och för sent, om jag skulle åka tillbaks till skogen.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #217 skrivet: 2012.09.10 - 19:30:23 »

Det var synd men du kan ju hoppas på att väderleken imorgon inte stämmer. Det skulle bli dåligt väder här idag men det har bara regnat 10 minuter eller så!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #218 skrivet: 2012.09.11 - 20:34:57 »

Började dugga precis när jag svängde in på min gata.  :tongue:

Nu Ninnan, ska du få se! Allt det här hade jag i EN cykelväska. Packade upp det i korgarna när jag kom hem för det ska få stå uteöver natten. De små löjliga korgarna är som vi vet på 10 liter, pilkorgen är betydligt större. Så gissningsvis minst 30, kanske 35 liter.


* 30.jpg (56.19 KB, 600x459 - visat 358 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #219 skrivet: 2012.09.11 - 21:46:58 »

Herreduminje! MUMS ;)
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #220 skrivet: 2012.09.11 - 21:54:33 »

Asså, hur kan du ha alla korgar på din cykel??  :eek: och också cykla samtidigt.
Bilderna var enormt vackra  :clapping: förstår inte hur du bär dej åt..
Ska jag vara ärlig har jag plastkassar när jag plockar svamp och endast en ryggsäck(och då när jag kör bil fram till skogen). För det det mesta rensar jag när jag kommer hem men ibland låter jag svamparna stå i kylen till nästa dag.
Jag har brutit en 40-årig vana! I år har jag bara varit ute i skogen si så där 10 ggr.
Det tog stopp med att rensa och frysa svamp till vänner- eftersom jag inte själv äter så mycket. MEN när målningen är över så..  :so_mad: !!
35 l är jag teksam till. Hur många kilo bli det?  :pippi:
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #221 skrivet: 2012.09.11 - 21:57:09 »

Snygga balkongmöbler!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #222 skrivet: 2012.09.11 - 22:18:39 »

Rea på Coop Forum.  :biggrin1:

Jag har inte korgarna på cykeln. Jag tar med mig EN korg för andra svampar än de här. Trumpeterna plockar jag i en hink som jag tömmer i plastkassar vartefter. Kassarna ploppar jag sen ner i cykelväskan. Jag plockar dem max halvfulla, delvis för att svampen inte ska klämmas sönder av tyngden men det gör också att kassarna formar sig fint inne i väskan och verkligen fyller hela utrymmet. När jag kommer hem häller jag dem i korgar (därför jag sparat de trasiga) och så får de stå ute tills dan efter då jag orkar ta reda på dem.

Var det tydligt nog?  :lol:

Citat
35 l är jag teksam till. Hur många kilo bli det?  :pippi:

Men jösses! Du ser väl att det är tre korgar och de två små rymmer 10 liter. Det är mer i den stora.  :bang_head:

Vet inte vad det blir i kilo, hälften nånting brukar man väl säga, men det beror ju på hur blöta de är också. Jag kan väga dem i morgon om det gör dig nöjd.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #223 skrivet: 2012.09.11 - 22:49:27 »

Jag har haft sån konstig tur på sistone, med småsaker. Häromdagen t.ex. skulle jag vässa en blyertspenna. Man använder ju sällan såna numera och jag hittade inte någon pennvässare fast jag vet att jag har flera och när jag försökte med en kniv gick udden bara av. Dan därpå fick jag paket från iHerb. De lägger ju med små presenter och varuprover. Vad tror ni låg där om inte en riktigt bra pennvässare, sån med uppsamlingsburk.

Idag tappade jag min nya jacka i skogen. Det är en sån där billig, slinkig en i syntet. Jag hade hängt den över axelväskan och slinkig som den är hade den så klart glidit av. Den är så bra att stuva med sig och jag har ingen annan som funkar i skogen, bara "finjackor"  som är ljusa i färgen och skulle bli sabbade direkt, så jag blev ju ledsen. Frös gjorde jag också efter ett tag. Hade ju ingen aning om när jag tappat den och försökte gå samma stig tillbaka. Sket sig direkt, jag kom in på en annan stig, det såg jag. Gick där och funderade på att om jag går samma stig nästa gån jag är där, från rätt håll liksom, kanske jag kan hitta den. Men när jag var nästan ute på körvägen efter en halvtimmes promenad så där gick min stig ihop med en annan och där låg jackan och lyste rött och blått lång väg. Hade alltså tappat den nästan på en gång. Blev jätteglad.

Det har hänt flera såna där saker. Det är liksom tvärtom mot vad det brukar vara. Jättebra!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #224 skrivet: 2012.09.11 - 23:05:26 »

 jag hittade mitt sitt-plast underlag efter ett år i skogen.  :lmao:
Väg! Jag är tveksam om en l är ett halvt kilo  :flirting:
Nu blir det  :yawn:
Loggat
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544