Jag är rädd på riktigt nu. Blir det som i Italien så blir det inte roligt. Hatar inställningen att vi SKA bli sjuka, bara i långsam takt. Isolera storstäderna nu!
Här har militären börjat bygga fältsjukhus. Så risken att man dör i ett tält är påtaglig. Blir som i Flandern.
Tror inte heller jag tillhör riskgrupp. Vissa saker jag har (haft) har räknats upp, men eftersom det numera är lindrigt så tror jag inte det påverkar. Är ju över 60, men jag tror inte åldern i sig är en så stor faktor, mer än om man är jättegammal och svag. Det är nog mer att ju högre upp i åldrarna man kommer desto större är risken att man har diabetes, hjärtsjukdom o.s.v.
Folk har inte fattat än. Och det beror väl delvis på regeringens och smittskyddets slappa inställning. Min kompis som har medfödd dålig lungsjukdom och senaste åren haft astmaliknande hosta men inte lyckats få det diagnosticerat åkte på en nöjestur till Stockholm igår. Med pendeln. Smart!
Eftersom jag ju inte har ett jobb jag måste gå till kommmer jag fr.o.m. ikväll att distansera mig.
Ska iväg och ta min TBE-spruta nu, innan det är för sent, och sen Willys. Handla en gång i veckan, vara ute och cykla och så, men undvika andra turfare och människor öht så mycket som möjligt. Så får det bli.
Hoppas din familj slipper bli sjuk. Själv har jag inga nära anhöriga längre, men vänner och bekanta som möjligvis kan vara mer utsatta än jag själv.