Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.04 - 03:01:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Folk som oroar sig för en  (läst 11412 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2010.12.10 - 17:48:16 »

:sex:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #16 skrivet: 2010.12.10 - 23:09:40 »

 :hmm:   Kan det ha någonting att göra med, att folk störar sig på ens synspunkter?
             Eller har synspunkter på ens liv?   I all välmening så klart!   


             Eller förstår jag inte ett dugg? :confused3:

     
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2010.12.10 - 23:44:50 »

i just detta fallet så tror jag det handlar om, som nån skrev, om att vi är "impregnerade" med att vara goda värdar/värdinnor.. och då ingår det automatiskt att erbjuda gäster kaffe/te med fikabröd... om någon sen inte vill ha något av detta.. ja då har man på något sätt misslyckats som värdinna!  :rolleyes: ...

men de som man umgås oftare med.. tycker jag brukar vänja sig.. i alla fall i min bekantskapskretts!  :lol: de söker i stället efter vettiga alternativ att bjuda på.. precis så som jag gör när jag får hem nån som är allergisk elelr vegeterian!  :smile:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010.12.10 - 23:48:55 »

Ja, om de gnäller över ens matvanor är det säkert så. Men det där med vattnet tror jag bara är att man sätter de sociala reglerna ur spel när man inte låter sig bjudas på något. Vatten räknas inte. Man är artig och vänlig men ens handlingar signalerar motsatsen. Jag blir själv väldigt störd av folk som inte sätter sig ner utan hellre står. Man kan inte hjälpa det. Hade en kompis som kunde stå och titta på TV en timme. Det tog mycket lång tid att vänja sig vid det, kändes som om han var på väg nånstans.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2010.12.10 - 23:51:35 »

 :laugh: Låter rätt jobbigt faktiskt!.. det skulle nog även jag ha haft svårt för!.

men som du säger.. Vatten räknas liksom inte... om det inte är typ Citronvatten/gurkvatten eller bubbelvatten! .. men vanligt kranvatten.. Nope!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #20 skrivet: 2010.12.11 - 13:42:19 »

Ja det är tur att jag har er  :smile:, för bland vänner, arbetskamrater och familj är det ingen som verkar förstå sig på mig. Jag är ju varken fet eller sjuk (förutom huvudvärk och lite annat men det är ju inget som andra märker) så de förstår inte varför jag ska äta som jag gör.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #21 skrivet: 2010.12.11 - 13:48:00 »

Nä, huvudvärk är verkligen ett dolt handikapp. Men jag har varit väldigt tydlig sista åren, med min huvudvärk, och talar om när det börjar dra ihop sig. Därför märker även de närmaste arbetskamraterna förbättringen. Faktiskt är det en kamrat som har berättat vidare till sin kompis som kanske tänker försöka han med. Han har också migrän. Ringar på vattnet, ringar på vattnet.......  :banana:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #22 skrivet: 2010.12.11 - 20:39:40 »

Jag var inte heller fet, hade 5 kg som jag ville bli av med (som är fler nu efter en andra graviditet). Och folk var helt fascinerade (och jag också) över hur slim jag blev på bara några månader.
Men jag är reumatiker, hade det att "ta till". Jag har provat många matvarianter. Helt vegetariskt, mjölkfritt, fläskfritt etc. Jag är bra i perioder, dålig i perioder. Så även med LCHF.
Men det kan vara ett sätt att förklara.

I övrigt har jag mest träffat nyfikna personer. Och folk som är skeptiska är nyfikna, annars skulle de inte bry sig alls.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544