Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.19 - 12:01:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: En gnällkäring talar ut  (läst 118530 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2011.04.11 - 18:26:49 »

Min hund var så där innan han blev vuxen. Dröm om min förvåning när han sket ut en söndertuggad stor kaviartub, fortfarande i ett stycke. Han åt även mina trosor och strumpor när han var ensam hemma, hela. Han var med mej på jobbet och där åt han snörstumpar som det låg gott om på golvet. Tror de smakade sött av klistret i dem. Många intressanta bajsningar hade vi. Ibland fick han ju inte ut längre snören utan jag fick lov att dra ut dem och var jätterädd att göra illa honom. Folkmassan som åsåg det hela jublade dock.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #61 skrivet: 2011.04.11 - 18:53:05 »

Skönt att hunden mår, efter omständigheterna, bra! Det är så jobbigt när ens små sötnosar blir sjuka.  :sad:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #62 skrivet: 2011.04.11 - 19:11:25 »

Ja det är himla jobbigt när de mår dåligt. Det jag tycker är mest jobbigt är nog att de inte riktigt kan säga var det gör ont eller vad som är fel. Även om man känner hunden väl så är gissningar aldrig lika bra som fakta.  :sad:

Nu är hon i alla fall hungrig även om hon ska få vänta en stund till på maten, först blir det två CaniKur igen och sedan lite lite mat. Just nu ser hon ut som ett benrangel, hon går fort ner i vikt när hon inte ätit ordentligt och är svår att göda så hon är alltid lite smal. Men sådant är ju ett mera kärt bekymmer jämfört med att ha en hund som lätt lägger på sig. Hon brås då inte på matte.  :whistle:

Långa hårstrån kan ställa till det ungefär som snörstumpar, i alla fall på en 7 kilos hund. Hårstrån är ju rätt vassa så det är inte roligt att dra ut dem, men nu har jag så kort frisyr att det problemet har minskat avsevärt som tur är.  :lol1:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #63 skrivet: 2011.04.11 - 19:21:43 »

 :lmao: :tongue_wag: :sneaktongue: Men Hemuuul, jag får såna hemska bilder i skallen!  :laugh: :tongue_wag: :sneaktongue:

Vad skönt att din slasktratt till hund mår bättre nu Nizhoni. Det är synd att de inte har förstånd att lära sig av misstagen bara. Korkade djur!  :ignore:
 
Och grattis till 1 kilo bort! :rose: Härligt ju!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #64 skrivet: 2011.04.11 - 19:31:27 »

Tack Sorla!  :rose:

Ja visst fasiken är djuren allt bra korkade ibland, hon kommer snart att vara med nosen i något spännande igen trots detta misstag.  :bang_head:
Att matte blir ruinerad på att hon mår dåligt tänker hon inte heller på, men det är ju ändå bara pengar det, hälsa är viktigare.  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #65 skrivet: 2011.04.11 - 20:00:56 »

Att matte blir ruinerad på att hon mår dåligt tänker hon inte heller på, men det är ju ändå bara pengar det, hälsa är viktigare.  :nod-yes:
Klok vovve!  :inlove: Det har hon så rätt i. Hälsan är viktigare än pengar!  :nod-yes:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #66 skrivet: 2011.04.11 - 20:04:40 »

Min hund var så där innan han blev vuxen. Dröm om min förvåning när han sket ut en söndertuggad stor kaviartub, fortfarande i ett stycke. Han åt även mina trosor och strumpor när han var ensam hemma, hela. Han var med mej på jobbet och där åt han snörstumpar som det låg gott om på golvet. Tror de smakade sött av klistret i dem. Många intressanta bajsningar hade vi. Ibland fick han ju inte ut längre snören utan jag fick lov att dra ut dem och var jätterädd att göra illa honom. Folkmassan som åsåg det hela jublade dock.  :shy:
Trosor med spetskanter, vaxkritor i varierande kulörer och tom en leksaksbil, en hyfsat stor modell av en volvobil i plast.... (han sket ut sådana tydliga korvar med strålkastare och baklampor osv...) kan ni ana vilka konstiga skitar det blev.... :eeek: Och det var med min första hund, samojeden som jag hade
-95......geez vad hundar är knäppa....  :lmao:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #67 skrivet: 2011.04.11 - 20:05:20 »

Men om vovven fattade att hälsan var viktig skulle den ju sluta stoppa i sig saker och får sopförgiftning! Den är INTE klok! Fast hungrig tydligen. Nizhoni, sa du hunden var mager? Och så stoppar den i sig konstiga saker? Du kanske måste börja mata den?  :flirting:

Nä, nu måste jag sluta fåna mig. Förlåt.....  :crazy: Jag åker och hämtar sonen istället.  :wave:

Jag är nog lite löjligt lycklig bara över en värkfri dag...... hej hej!  :wave: :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #68 skrivet: 2011.04.11 - 20:08:04 »

Att matte blir ruinerad på att hon mår dåligt tänker hon inte heller på, men det är ju ändå bara pengar det, hälsa är viktigare.  :nod-yes:
Klok vovve!  :inlove: Det har hon så rätt i. Hälsan är viktigare än pengar!  :nod-yes:

Klok? Hon har ju inte förstått att vi kan få mer och roligare hälsa för pengarna om vi inte är hos veterinären i onödan!  :blink:  :laugh:

Min hund var så där innan han blev vuxen. Dröm om min förvåning när han sket ut en söndertuggad stor kaviartub, fortfarande i ett stycke. Han åt även mina trosor och strumpor när han var ensam hemma, hela. Han var med mej på jobbet och där åt han snörstumpar som det låg gott om på golvet. Tror de smakade sött av klistret i dem. Många intressanta bajsningar hade vi. Ibland fick han ju inte ut längre snören utan jag fick lov att dra ut dem och var jätterädd att göra illa honom. Folkmassan som åsåg det hela jublade dock.  :shy:
Trosor med spetskanter, vaxkritor i varierande kulörer och tom en leksaksbil, en hyfsat stor modell av en volvobil i plast.... (han sket ut sådana tydliga korvar med strålkastare och baklampor osv...) kan ni ana vilka konstiga skitar det blev.... :eeek: Och det var med min första hund, samojeden som jag hade
-95......geez vad hundar är knäppa....  :lmao:

 :eek:
Spännande att plocka upp de bajshögarna!  :lulz:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #69 skrivet: 2011.04.11 - 20:10:34 »

Men om vovven fattade att hälsan var viktig skulle den ju sluta stoppa i sig saker och får sopförgiftning! Den är INTE klok! Fast hungrig tydligen. Nizhoni, sa du hunden var mager? Och så stoppar den i sig konstiga saker? Du kanske måste börja mata den?  :flirting:

Nä, nu måste jag sluta fåna mig. Förlåt.....  :crazy: Jag åker och hämtar sonen istället.  :wave:

Jag är nog lite löjligt lycklig bara över en värkfri dag...... hej hej!  :wave: :wave:

Mata? Hur menar du nu?!  :confused3:  :laugh:

Hon äter som en häst men är mager som en skrika, men jag tror det ändras med åldern, hon är bara drygt 2 år ännu.  :lol1:

Edit: Haha, sopförgiftning!  :lulz:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #70 skrivet: 2011.04.11 - 20:19:27 »

Ähum, då ska jag berätta om den äldsta gubben jag har idag (14½) en golden retriever. Veterinären skällde på mig för att han var för mager, 1 år gammal, men han fick ju en bra mat och gick ändå inte upp i vikt.... :redface: :shy:
Tills - jag pratade med en som föder upp isländska fårhundar. Hon påpekade att Hobbe, som då gubben heter, springer ute på gården hela dagarna är ganska aktiv, byt foder! Så jag bytte till det som fanns då, om ni kommer ihåg Border collien Turbo som ofta var med på tv? I alla fall, den hunden fanns på utsidan det Eukanubafodret som jag köpte, för högaktiva och arbetande hundar, och vips så blev min Hobbe normalviktig! Sedan, när han var omkring 2½ fick jag byta tillbaka till det mer normala allfodret för då hade hans aktivitetsnivå sjunkit och han började lägga på sig lite för mycket. Numera kör jag halvbarf istället...  :smile:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #71 skrivet: 2011.04.11 - 21:28:04 »

Jag har hellre en mager hund än en fet hund även om folk tror att hon inte får mat. Än har inte problemet varit så stort och jag tror att det snart ger med sig, men tidigare funderade jag på att byta till ett högaktivitetsfoder istället. Egentligen skulle jag vilja barfa henne men som fodervärd får man vika sig för vad som passar uppfödaren, det är inte någon dans på rosor att vara fodervärd men det är lärorikt!  :thumbsup:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #72 skrivet: 2011.04.11 - 21:35:07 »

Tills - jag pratade med en som föder upp isländska fårhundar.

Har du en isländsk fårhund? Bilder! Nu!  :dribble:

Det är en av de raser jag är intresserad av, men jag har bara träffat dem på Island, aldrig någon svensk.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2011.04.11 - 21:40:47 »

Sorry, Hemulen, men jag kände en som gjorde det  :whink: Hon var kusin till mitt ex.... Visst de är fina å så, men jag föredrar större hundar.  :vovve:

Åhå, fodervärd, ja då är det förstås inte lätt att göra som man vill....jag förstår.  :confused3:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #74 skrivet: 2011.04.11 - 21:45:38 »

Men de är inte sååå små som jag minns det? Jag gillar iofs inte kringelsvans, men jag har för mig att de ivf kan räta ut den och vifta runt med den va? Jag är väldigt noga med svansen på mina hundar, får inte så fånig ut.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544