Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.14 - 06:18:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 963137 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #990 skrivet: 2011.08.29 - 10:20:31 »

kanske migranen har flyttat..

hoppas dom hittar vad du har!
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #991 skrivet: 2011.08.29 - 11:32:52 »

En vecka utan migrän  inklusiv en aktiv helg. Underbart!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #992 skrivet: 2011.08.29 - 12:03:38 »

Jag trodde definitivt att migränen skulle komma, i lördags kväll, för det var ganska tuffa vindar på dagen. Men tji!  :thumbsup:

Överansträngning.  :glare: Diklofenak i en vecka. Stödstrumpa på handleden och försiktig rörelse, så mycket som smärtan klarar.

Min gissning är att operationen i vintras gjorde att handen är svagare. Och så håller jag paddeln lite annorlunda, så att handleden får jobba i fel läge liksom. Jag trodde det skulle räcka med ett par gymhandskar som skydd för ärret. Men det verkar inte så. Till nästa tur ska jag skaffa ett handledsstöd så jag inte kan vinkla handleden på några konstiga sätt.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #993 skrivet: 2011.08.29 - 12:07:57 »

Aha! Det var p.g.a. av operationen! Vad sa de då? Kommer handen att bli normal så småningom eller kommer den alltid att vara känslig?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #994 skrivet: 2011.08.29 - 13:11:42 »

Han trodde det skulle bli bra så småningom. Det tar ett år för kroppen att läka ett ärr, berättade han. Så det borde bli bra, bara jag inte belastar konstigt.

Nu kom migränen.  :mad_roll: Men det är verkligen inte konstigt. Tur att jag är hemma idag i alla fall. Ska nog  :look_down: efter lunch.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #995 skrivet: 2011.08.29 - 13:13:22 »

Näääää!  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #996 skrivet: 2011.08.29 - 13:39:21 »

Lite suktarbilder kanske kan liva upp!


* Batarna.jpg (51.46 KB, 614x360 - visat 252 gånger.)

* paddling.jpg (61.14 KB, 614x360 - visat 272 gånger.)

* Solnedgang.jpg (38.44 KB, 614x360 - visat 260 gånger.)

* Talten.jpg (42.93 KB, 614x360 - visat 277 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #997 skrivet: 2011.08.29 - 13:46:20 »

 :inlove: Vilken ö är det? Om du vill säga alltså.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #998 skrivet: 2011.08.29 - 16:53:48 »

Nä va trist med migränen men bilderna var fina.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #999 skrivet: 2011.08.29 - 17:35:14 »

Den översta bilden kommer jag inte ihåg vad ön hette. Men ön där vi tältade heter Håkansskär. Den ligger så långt ut man kan komma. Sen är det bara vatten och sen Åland.  :inlove:

Ja, det blev en dum migrän. Börjar sakta bli människa igen. Men jag har nästan bett om det, när jag har kört så hårt med mig, och sov illa pga att armen värkte. Jag är glad att jag har varit hemma större delen av dagen i alla fall. Och nästan inte packat upp någonting. Bara vilat och sorterat bilder.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1000 skrivet: 2011.08.29 - 17:41:00 »

Jag tyckte det såg bekant ut, men där har jag aldrig varit. Det är Roslagen i alla fall då? Paddlade ni från kusten?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1001 skrivet: 2011.08.29 - 18:14:38 »

vilka fina bilder!! blir litet avis.

Men det med migränen, var den lika häftig som alltid eller litet annorlunda?
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1002 skrivet: 2011.08.29 - 18:59:13 »

Läser och följer!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1003 skrivet: 2011.08.29 - 20:28:29 »

Ja, vi paddlade från Räfsnäs. Då har man några öppna passager och en ganska trafikerad farled att passera. Men sen får man en massa trevliga öar att paddla omkring bland. Och längre ut är det så "skräpigt" med kobbar, skär och grynnor att inga båtar vill åka där. Jätte bra för oss kajakister!  :thumbsup:

Migränen blev nog den samma. Men de tecken på att den var i antågande såg lite annorlunda ut. Så jag missade nog lite vad som var i görningen. Därav tog jag medicinen lite för sent så det drog igång för mycket. Så det blev riktigt skallebang ett par timmar. Nu har jag att lära mig känna igen de nya tecknen. Eller snarare avsaknaden av mina gamla tecken.

Nu känner jag mig medtagen och lätt illamående. Så det dröjer nog inte allt för länge till jag får gå och sova ikapp mig själv. :mornincoffee:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1004 skrivet: 2011.08.29 - 20:40:22 »

Söderarm... Jag har varit mycket i de krokarna, men inte just på din kobbe.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544