Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.10 - 10:49:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 960281 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #360 skrivet: 2011.02.19 - 15:26:47 »

Jag håller nu igen! Jättehårt!  :blob:

Kan du inte bli sjukskriven ett tag? Jag får intrycket att du mår bättre om du slipper stress och sånt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #361 skrivet: 2011.02.19 - 19:22:08 »

 :thumbsup: för en trevlig fest och även dagen efter  :nod-yes:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #362 skrivet: 2011.02.20 - 13:14:38 »

Tack mina vänner!  :bearhug:

Idag känns det lite bättre, även om det lurar i bakgrunden. Borde må sämre än jag gör eftersom vi inte stöp i säng förrän halv 2 inatt.  :look_down: Men lillfia vaknade med rejält ont i halsen idag, så jag är först ut att få vabba med henne imorgon. Hon kan det där med tajming sötnosen.  :ignore:

Men det ska bli lite skönt att ha en hemma och mysa dag med henne i morgon iaf.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #363 skrivet: 2011.02.20 - 13:48:48 »

Det var ju nästan lite bra!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #364 skrivet: 2011.02.20 - 17:35:36 »

Ibland är det bra tajming, skönt att festen gick bra! :smile:
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #365 skrivet: 2011.02.21 - 15:00:41 »

Vilken tur du har. Jag saknar att kunna VAB:a.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #366 skrivet: 2011.02.25 - 12:34:40 »

Nä igen.  :shake_head: Ingen bra vecka alls.  :shake_head:

Min cancersjuke kollega gick bort i början på veckan. Det var väntat, men känns ändå jätte jobbigt. Hans stackars fru har det kämpigt nu. Både med sorgen och med ekonomin. Så vi ska försöka sälja bort en massa skrot och donera pengarna till henne. Det känns bra att kunna göra något som underlättar lite. Men det känns verkligen jätte jobbigt. Där står hans skrivbord med alla saker. Hans skåp, med kläderna. Hans flakcykel med verktygerna......  :byecry: Att det får vara så hemskt!  :sosad: Jag blir så arg på cancern som tar så urskiljningslöst. Han som kämpade så hårt för att bli frisk!

Och vår lille dvärghamster, den siste i raden av tre små bröder, somnade in idag. Vi tog beslutet att han skulle få somna medan han fortfarande tyckte att livet var rätt ok och han var någorlunda pigg. Han hade en stor böld på magen som gjorde ont och störde honom. Den tömde vi i somras och han har klarat sig ganska bra, men nu började den vara besvärlig igen. Och eftersom han var så gammal, dryga 2,5 år, ville vi inte utsätta honom för den tuffa behandlingen igen. Det är sorgligt och vi saknar honom redan. Buren är så tom. Men det känns som helt rätt beslut. Kärleken och saknaden till ett djur står verkligen inte i proportion till storleken på djuret.

Ja, det är inte konstigt att migränen har gjort mig sällskap varenda dag den här veckan. Jag stannade hemma idag. Onsdag-torsdag kunde jag inte stanna hemma, för jag var i Nässjö på möte. Nästa vecka är det sportlov i Leksand med familjen och systeryster. Vi ska skida på Granberget och det ska bli så skönt att bara glida fram i sakta mak och återfå livsandarna igen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #367 skrivet: 2011.02.25 - 20:07:25 »

Sådan tuff vecka!
Det är tungt att se saker som tillhör en avliden vän. Det gör ont!
Hoppas du får en fin vecka på backen, kylan dämpas väl lite!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #368 skrivet: 2011.02.26 - 03:48:11 »

Trist.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #369 skrivet: 2011.03.06 - 16:54:20 »

Jahapp, tjena. Så var man hemma igen. Men så mycket glidande blev det inte. Det blev hostande istället. Och feber. Jag körde på halvfart i två dagar innan jag fattade att det inte var vårhosta, utan förkylning. Sen började syrran och maken hacka de med. Ungarna klarade sig. Men några dagar i friska luften fick vi i alla fall. Nu borde man vara piggelin och börja jobba imorgon, men det är jag inte. En timme vid köksbänken, så sitter man som en urvriden trasa och hänger.  :mad_roll:

Jag ska ta och kila runt och spana lite på vad ni har hittat på....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #370 skrivet: 2011.03.06 - 17:05:15 »

Men sicken otur! When it rains, it pours, som de säger därborta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #371 skrivet: 2011.03.06 - 17:16:02 »

Men det måste ge sig snart..... Det börjar ju bli vår. Då brukar allt klarna. Eller i alla fall bli lättare att uthärda.  :cool2:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #372 skrivet: 2011.03.06 - 19:48:22 »

Hoppas det.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #373 skrivet: 2011.03.07 - 16:14:54 »

Men oj va jobbigt. Hoppas det går bättre den här veckan. Du får en stor kram av mig  :bearhug:
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #374 skrivet: 2011.03.07 - 16:30:43 »

Tack! Omtanken värmer.  :heart_throb:

Jag är helt klart piggare idag. Gissa vad. Jag var och lämnade ett par tuber blod idag. Det ska bli en jämförande studie med hur min blodstatus såg ut 2 år innan LCHF. Jag har ju hållt på dryga året nu. Ska bli intressant att se.  :nod-yes: Jag har för mig att jag var lika postförkyld då som nu tillockmed.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544