Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.15 - 04:55:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vetenskapens värld om träning  (läst 10961 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.03.01 - 14:15:45 »

Var väldigt intressant tycker jag. Lite Sisson över det bitvis.

Vetenskapens värld, del 6 av 18: Träning - myter och sanningar
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2014.03.01 - 18:17:49 »

Tack för tipset. Ska ses!


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2014.03.01 - 18:28:27 »

Du, hittar du var den där chatten de pratar om finns får du gärna tala om det. Den borde ju finnas arkiverad ett tag tycker jag. SVT säger så ofta att det och det finns på vår sajt och sen är det omöjligt att hitta. Vetenskapens värld har ju inte ens en egen sida.

Är lite intresserad av det där med alkohol. Det sätter tydligen ner förmågan till muskeluppbyggnad nåt enormt dagen efter. Men de  nämner inga mängder på intaget. Gör ett glas vin eller en öl att det är kört eller måste man bli packad? Tänkte att någon borde fråga om det på chatten.

Det var kul med alla myter som avlivades. Streching och inte träna flera dagar på raken t.ex.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2014.03.02 - 08:42:55 »

Jo dom sa det om mängden. Om man är vanlig motionär gör en öl (eller vin) inte så mycket men om man vill bygga muskler gör det det. Iaf så fattade jag det!.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2014.03.02 - 13:04:01 »

Gjorde de? Så bara en öl räcker för att sabba alltså. Skrämmande. Bra att du kunde se förresten!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2014.03.03 - 05:48:38 »

Yep! blev glad! med textning och allt!

jag blir inte skrämd av alkohol grejsen. Dricker ju inte o tränar ju inte  :lmao:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2014.03.03 - 13:50:12 »

Nej, jag dricker ju inte ofta jag heller, men jag tycker det är intressant. Och i sommar hade jag tänkt pimpla lite. Gott just med ett glas med något svalt i kvällningen. Vore ju trist om det skulle hämma utvecklingen av mina grodlår.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #7 skrivet: 2014.03.07 - 00:34:30 »

Nä, jag hittar ingen chatt. Kollegan menade att det kunde ha varit en livechatt.  Jag fick se det ganska upphackat, för jag jobbar natt och har fått springa ifrån en hel del. Att folk inte kan ta det lite lugnt när jag jobbar så jag kan få se på tv i fred!  :bang_head:

Jag tycker det var så roligt med de gamla journalfilmerna med karlar i trikåer som viftade på armarna i takt med varandra.  :lol1:

Och intressant med de två på slutet som jämförde hur mycket de rörde på sig. Hon som toktränar som till och med rörde sig mindre än soffpotäten! Men hon tar säkert bilen överallt när hon inte tränar. En sån här vecka som jag har nu, med nattjobb. Då tar jag bilen till jobbet och får ihop 3-4000 steg på hela dygnet. När jag åker tåg kommer jag med lätthet upp i över 12000 steg/dygn. Då har jag ändå ett rörligt jobb och inte kontorsditon.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2014.03.07 - 01:19:49 »

Jag provade det där med stegräknare en gång men min funkade inte riktigt. Och så nollställde den sig automatiskt vid midnatt. Stämde ju inte med mina dygn. Det är samma dygn tills man har sovit, så är det! Blev arg på den och slängde den.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #9 skrivet: 2014.03.07 - 01:26:14 »

Jag använder fortfarande appen Moves i telefonen. Den fungerar bra för mig, fast jag tror den bryter vid midnatt även den. Men det gör inget för siffrorna finns ju kvar och jag kan se vid vilken tidpunkt jag har rört mig och var någonstans. Även hur jag har rört mig.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2014.03.07 - 01:38:49 »

Du, min telefon suger ur batterierna på 20 minuter om jag lägger patiens. Har fått köpa ett extern batteri för att kunna köra GPS-en, med det orkar jag inte konka på hela dagarna. Köp aldrig en HTC! De är tydligen ökanda för detta.

Min bindningstid går ut snart. Hoppas de ringer mig med ett smaskigt erbjudjudande. Men det är kanske inte så troligt eftersom jag har deras värstingabonnemang för halva tiden. Fast kanske är det värt en ny telefon för dem om jag tecknar mig för två år till. Kan jag tänka mig, bara jag får samma pris. Egentligen är det alldeles för stort för mig. Jag behöver datatraffiken men inte det andra. Varken ringer eller messar mycket.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #11 skrivet: 2014.03.07 - 02:00:43 »

Du ska nog inte räkna med att de ringer dig. Du får ringa dem och fråga om de kan erbjuda dig något.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2014.03.07 - 02:06:41 »

Jaså? Men alla säger ju att de brukar ringa när abonnemanget går ut. 3 har jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #13 skrivet: 2014.03.07 - 03:08:36 »

3. Ja, det har jag aldrig haft. De kanske är lite speciella..... :eek:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2014.03.07 - 03:27:42 »

Nämen jag menade inte att det är folk som har 3 som säger så. Alla möjliga. En har Tele 2 vet jag. Tyckte det lät trovärdigt iom att de är så på att sälja jämt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.026 sekunder med 22 databasfrågor.