Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.16 - 12:48:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jonas Colting ger svar på tal  (läst 1943 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« skrivet: 2012.02.18 - 11:29:19 »

Jonas Colting var ju väldigt tydlig i början att han inte ville vara någon poster boy för LCHF men han är många gånger försvarat LCHF. I sin blogg skriver han bl a:
"Idag går många överviktiga ned i vikt med LCHF, ”low carb, high fat”, en del så mycket som 80-90 kilo! Och mig veterligen har hittills inte en enda person gått upp i vikt av samma diet, vilket är mer än vad man kan säga om alla genvägsdieter som bygger på pulvermåltider och lågfettskost."
http://coltingblogg.com/2012/02/15/svar-pa-tal-om-lchf-min-senaste-bt-kronika/

Mig veterligt är det ingen som gått upp på nån seriös diet så länge man faktiskt följer dieten. Problemet är ju som alltid om man av någon anledning inte orkar följa dieten.

Jag läste mycket av Colting för ett par år sedan och jag tyckte då att han hade sunda idéer med en diet som byggde på bra råvaror. Jag vet dock inte om han gått längre in på LCHFvägen sen dess.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.02.18 - 11:35:11 »

Det var den bloggningen jag syftade på i den andra tråden. :tongue:

Jag gick upp på LCHF (eller LCHF-liknande kost) och fritt ätande och inte är jag ensam om det inte. Att säga att man aldrig hört om någon som mått dåligt visar ju bara att man antingen inte läser så mycket forum och kommentarer eller att man gör det selektivt.

Grejen är, tror jag, att tidigare behövde LCHF all den draghjälp det kunde få. Nu har LCHF brlivit loket som  det gäller att haka på istället.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544