Syra, syra, syra!

Sidor: << < (5/7) > >>

Sorla:

Spännande!  :clapgrin:

hemul:

Jag måste fixa hjälp att få hem paketet. Det skickas säkert med utkörning, men det skiter ju posten i. Jättebra spårningssajt, internationalparceltracking.c om . Där står ALLT om paketet.

15.10 kg
58.5 x 41 x 44.5 cm
106.73 L

Skulle nog klara det med shoppingvagnen, den går att surra fast grejer på som på en säckkärra, har en hylla därnere liksom. Men med krukor i... verkar farligt. Och är det utkörning, då hamnar det långt uti helvete i undustriområdet. Posten... :shake_head:

hemul:

Nu säger spårningen "Lastad på bil, utkörning påbörjad. Beräknat leveransdatum är 2016-12-06 före kl 17:00" så nu ska det bli spännande att se om posten levererar.

Läste i den lokala gratistidningen för nån månad sedan att de skulle skärpa sig då de fått mycket kritik (konstigt...  :whistle:). Det stod också att de som kör ut hade direkta order att inte leverera till privatpersoner. Man kan ju fråga varför, för i så fall borde de väl inte ens lasta paketet på bilen... Den förklaring jag fått förut när jag varit sur när jag fått hämta i industriområdet är att de använder utomstående speditionsfirmor för utkörningen och att de inte har portkoderna.

Nu bad jag dem ivf krukfirman att skriva både mitt telefonnummer och portkod synligt på paketet och det skulle de göra. Så levererar de inte ska de få sina fiskar varma!  :kungfu:

hemul:

Kunde man ju räkna ut. Det är fuckin otroligt. :puke1:
Leverans kunde inte ske eftersom porten var låst och mottagaren ej gick att nå. Beräknat leveransdatum är 2016-12-06

Ingen har givetvis ringt heller.

hemul:

Ha ha! Nu ska de komma med det om en stund. Jag ringde och skällde ut dem. Jag tror det var att jag undrade om vad det kunde vara för brottsrubricering på att ta betalt för en tjänst som man inte ens har för avsikt att utföra som tog skruv.  :laugh:

Killen jag pratade med skulle "kolla upp det" och sen kom han tillbaks och sa att de varit på fel adress. Jo kyss mig! Det förklarar ju varför de inte kunde nå mig på telefon... Paketet har aldrig varit på en bil.  :so_mad:

Sidor: << < (5/7) > >>