Bästa stekpannan till omelett?

Sidor: << < (2/6) > >>

hemul:

Jösses! När jag googlade på just det där märket hittade jag pannorna i Sverige också, men inte just omelettpannan. Men vilken prisskillnad!
Dubbla priserna här mot på Amazon!
http://royaldesign.se/de_buyer.aspx?kb=1?gclid=CIaw5ILI48gCFWEDcwod48YBrg#1

hemul:

Men alltså Amazon har bättre fraktpriser nu även om det inte finns gratis längre! Jag köper ju kakaokross därifrån och den är nästan slut. Skulle ändå beställa det för det blir mycket billigare än att köpa här trots frakten och då är det organic och allt. Frakten för pannan OCH 1 kg kakaokross blir bara 7.66 och då säljs inte krosset av Amazon ens utan det är marketplace. Förut fick man ju betala full frakt för varje marketplacepryl!

Tomten kommer tidigt till hemul i år, för krosset är jag beroende av och skulle just till att beställa ändå. Blir ju i princip fri frakt på pannan nu då.  :clapgrin:

Och ikväll blir det blåbär, bananskivor och kakaokross! Behöver ju inte snåla längre.  :jumplol:

hemul:

10:e november kan jag göra omelett som Julia Child. Nåja, kanske inte. Men till våren har jag nog lärt mig.  :biggrin1:

Det är rätt fantastiskt. Detta är inte den första grej som jag lustat efter på nätet men som jag tyckt varit för dyr. Sedan helt plötsligt, efter flera år kanske, så upptäcker jag av en slump att den nu är köpbar. Det var likadant med en cykelpump som jag är så glad för, en golvpump. Just den här pumpen ses som pumparnas pump, förr var det alltid den som användes på tävlingar o.s.v. Och den är snygg. Men den kostar normalt uppåt tusingen och det går ju inte att motivera. Var trött på att få ont i ryggen av att stå dubbelvikt och pumpa och skulle precis köpa en billig golvpump på biltema eller nåt då någon frågade om vad som var bästa golvpumpen och jag skulle länka till den här. Då visade det sig att XXL sålde den för 299:- ink frakt! Billigare än biltemas skit. De har såna där konstiga dagspriser på en del grejer, kan gå upp och ner som sjutton. Mer glädje tror jag sällan jag haft av en nyttopryl. Med min gamla pump tog det 25-30 tag per hjul att toppa upp regelbundet. Med den här kanske 6-7 och jag behöver inte kröka ryggen, blir inte svettig och slut. Och visst är den snygg?  :flirting:

https://www.sks-germany.com/en/products/rennkompressor/

Sorla:

Jaha ja! det är alltså kolstål man ska ha! Är det bra till pannkakor också? Den varianten på omelette skulle sonen bli hellycklig över! Och jag med för den delen!  :w00t:

Jag ska genast kolla mer! Teflonet ska bort!  :clapping:

Jo, du. Det är en snygg pump. Jag har en liknande hemma. Som jag köpte till reducerat pris till cykeln. Nästan på köpet alltså. Funkar fantastiskt bra. Och den klarar både racerventil och vanlig kulventil.

hemul:

Min har nån slags universalnippel. Man kan byta, men jag tycker det funkar bra. En från biltema är nog lika lätt att pumpa med. Det är ju inte slagvolymen som kostar utan kvalitén. Klart overkill, ska inte pumpa 100 cyklar på tid liksom, men visst är det kul att ha fina verktyg även om man inte är proffs och priset är rätt.

Jag *tror* att kolstål är grejen. Visar sig om en vecka eller två. Gjutjärn är nog lika bra förutom att man inte kan köra skak- och kasta upp i luftengrejen då. Sen har jag hört och läst att det viktigaste är att man inte använder pannan till något annat än omelett och aldrig diskar den. Om det är en järnpanna alltså.

Problemet är väl att den nog inte har planslipad botten, så lär väl slå sig och stå och vicka så där energiineffektivt på plattan sen.  :tongue:

Fan vad mycket bättre gas måste vara! Har inte tänkt på just det förut, men det gör ju inget om botten inte är plan då ju! Att grejerna håller sig fina vet jag. Har kokkärl hemmifrån farmor och farfar som säkert inte är använda sen farmor dog som borde ha varit innan gasens avskaffande. De ser ut som nya i botten och då är de använda ett helt liv. Eller gjorde innan jag började använda dem.

Sidor: << < (2/6) > >>