Bästa stekpannan till omelett?

Sidor: << < (5/6) > >>

Mynlen:

Jag har fett i stekpannan. Inbland smör ibland kokosolja. Det är irriterande hur ofta det fäster, vet inte hur jag ska göra för att få det bra igen.

Jag tror ialalfall att keramikpannan är bättre än teflon. Det vill jag ha bort från hushållet. I keramikpannan kan man andvända metallspade osv. Min är förresten vit på insidan.

hemul:

Mynlis har köpt en nanopanna! Jag nöjde mig ivt med ett kamerafilter jag.  :lulz:

Mynlen:

:tongue_wag:

hemul:

Sorla, hämtade pannan igår. den ser väldigt fin ut, tjock i godset, stabil. kommer nog inte att slå sig.

stekte just min fösta enhandsomelett. hade nog för svag värme, var rädd att det skulle fastna eftersom pannan är ny. så det tog liiite länge tid än för julia och jag lyckades inte samla ihop den i mitten så där tjusigt. men fin och god blev den, mumsigare än vanligt. bara gled ur pannan, inget fastnade. :duckboob:

men är ändå besviken. såg ut som om handtaget var lackat eller plastat. gick in på debuyers sajt och där står bara '100% natural mineral material' och 'Riveted long iron handle' men i deras faq står att vissa järnpannor har 'epoxy coated handle' och kan bara sättas i ugnen en kort stund på högst 200 grader.

skrev till debuyer och frågade hur det var med min panna. fick svar efter ett par minuter - på kvällstid, imponerande. jodå. epoxy. då svarade jag att jag var besviken. att det inte står i beskrivningen, att man inte föväntar sig det på en traditionell panna som man kanske köper just för att den är giftfri och om de verkligen anser att epoxy är '100% natural mineral material'. det svarade de inte på. än. deras info är faktiskt vilseledande och jag sa så klart att jag noga läst den innan köpet. planen är så klart att de ska skicka mig en ny panna som ursäkt plus att jag ville avreagera mig. informationen är som sagt vilseledande och jag hoppas de ska inse det och vilja få mig at hålla käft t.ex i kommentarena på amazon.  :lick:

hur som tror jag det är en mycket bra panna. men välj en ur en annan serie om du inte vill ha epoxy och skriv och fråga hur det är först. :fork_off:

tycker faktiskt sånt här är väldigt motbjudande. när en vara marknadsförs som naturlig, hälsosam o.s.v och så smyger de in nåt skit ivf. epoxy kanske inte avger några giftiga ångor vid så låga temperaturer, det vet jag inte, men det är inte miljövänligt och man kan ju vilja unvika sådana material, speciellt där de inte är nödvändiga.

Sorla:

Det håller jag helt med dig om. Man vill att det ska vara det material som de beskriver att det ska vara. Allt annat är vilseledande.  :tongue_wag:

Men kul att du är nöjd i övrigt. Det är ju imponerande att klara av och steka en omelette med en hand första gången man använder den.

Hur går det att använda nya fina kameran nu då? Kan du hantera den med en hand?

Sidor: << < (5/6) > >>