Stevia är kostnadseffektivt

Sidor: << < (2/10) > >>

Noni:

Om webbshoppen är snäll kan man be dem skriva ner värdet :-). Är värdet under 250 kr (inkl frakt) så blir det ingen tull ;-).

hemul:

Brukar det inte bli ändå för mig. Jag har en jäkla tur med det där. Jag fick en butik att göra så för länge sedan, men jag tycker det är så pinsamt att fråga.

Men jag brukar försöka hålla mig till max 5-600:-. Men i somras lyckades jag med paket värt över 1600:- Jösses vad förvånad jag blev, för jag hade räknat med både tull och moms.

hemul:

Självklart blev det ingen tull. :king: Fast det låg ingen present i den här gången.   :sad:

Konstigt dock. Det var en jättefin och stadig liten kartong som jag tänkte att jag kunda återanvända. Men posten hade klistrat någon jäkla krympplast runt kartongen, den hade limmat fast i kartongen och var jättesvår att få av, så kartongen blev sabbat. Hämtade en annan ungefär likadan och lika stor fast sladdrigare kartong från England samtidigt och den hade de lämnat ifred. Varför gör de så? Plastar de in allt från USA eller?  :confused3:

hemul:

Nu ska ni höra. Jag har precis börjat på nya stevian och den gamla var nog lite avsagen för jag kunde ta lite mindre, men inte så himla stor skillnad. Men de har förfinat processen eller odlat fram nån ny sorts stevia, för den smackar nämligen mycket bättre! Det smakar faktiskt som om jag blandat i socker fastän jag inte gjort det. Mums fillibabba!  :dribble:

Det här var nästan farligt gott! Nu ska det bli intressant att se om den funkar till sådant som jag inte tyckt stevia funkat till förut.

Mynlen:

men är det nu riktig stevia eller såna där steviaglucosider eller vad det nu hette? jag undrar hur man kan upptäcka skillnaden! Men vad bra det smakar mindre konstigt!!!

Sidor: << < (2/10) > >>