Stevia är kostnadseffektivt

Sidor: << < (3/10) > >>

hemul:

Vad då riktig stevia? Menar du grönt pulver, pulvriserade blad? Det här är extrakt.

Jag tyckte ju om det innan också, men det nya skiljer sig mindre från socker om man säger så. Jag har haft en standardkvällsmat med stevia på sistone ("apelsinris") och det blev sötare än vanligt med det nya pulvret även fast jag tog lite mindre. Med det gamla skulle steviasmaken ha blivit för framträdande om det varit så sött, men det var bara gott! Tror jag ska skriva och fråga om de gjort nåt. Smörar jag på med komplimanger får jag säkert svar.

Mynlen:

vita steviapulver sägs ju att det är framställt genom kemisk väg .. eller hur det nu var. Men det fanns jul ochså vit steviapulver som var helt naturlig ändå.  Något sånt menar jag. (litet för trött nu hoppas du förstår ändå.

hemul:

Määä! Du ska inte tro på docs enögda propanda. Stevia KAN extraheras med kemikalier, t.ex. bensen. Det är säkert så stevian livsmedelsindustrin använder är framställd, för det lär ju vara både billigare och snabbare. Men den kan också extraheras med vatten. Min är är extraherad med vatten, mekaniskt renad och nu också fuckin' organic! Man får ha lite koll, fattar du väl! :club:

Like the Stevia leaf, all white Stevia extracts are not the same. Our white Stevia extract is extracted with water only (no solvents), de-colored with high pressure filtration, vacuume spray dried, then ground into a fine powder. If you add a little water to our Stevia extract to make a liquid concentrate, you will get a slight greenesh/brown color to the liquid. This is because our Stevia extract is not bleached. All liquid Stevia on the market is made from Stevia extract powder that has been bleached and has a preservative added to it.
http://stevia-extract-sweetener.com/stevia-questions-others-have-asked/

Förresten, jag letade efter de där uppgifterna på deras andra sajt http://herbaladvantage.com (varför de har två är mer än jag begriper) och då såg jag nåt som fick mig att tro att den ekologiska stevian och den vanliga kommer från olika ställen, vilket väl egentligen är ganska självklart när man tänker efter. Det är nog det som är förklaringen till smakskillnaden. Den här är helt enkelt bättre. Väl värd den pyttelilla prisskillnaden.

hemul:

Om du är snäll kanske du kan få ett litet smakprov.  :bg:

Hur upplever du vanligen stevia? Gillar eller ogillar? Minns inte.

Sorla:

:badtongue: Stevia passar inte min känsliga tunga.  :nonono: JAg har en pytts där hemma som aldrig kommer gå åt. Vill du ha den? Skickas till högstbjudande.  :biggrin1:

Sidor: << < (3/10) > >>