Det där nya Androidversionen suger stjärt. Jag får alla SMS listade a telefonloggen. Skitjobbigt. Ringer hela tiden upp folk som bara har messat och missar missade samtal (ha!) för att loggen är så full. Man kan köra Menu | View | All calls, men det är ju inte sticky, så nästa gång är hela skiten där igen.
Problemet tycks vara att Android skippat separata loggar och har en enda superlogg för allting och Samsung har inte lyckats lösa detta problem, utan allt visas alltså i telefonloggen.
Nu har jag hittat en lösning. Om fler har Samsung och upplever detta som ett problem, ladda ner
Samsung Log Converter från Play. Man startar den en gång, sen körs den i bakgrunden. Vill man se hela loggen igen så avinstallerar man den bara. Problem fixed. Så skönt att vara av med skiten!
Eftersom Samsung enligt uppgift inte kunnat fixa detta och jobbat på det sen det här löjliga operativsystemet kom ut, tycker jag killen som skrivit appen borde ha en större summa pengar att vänta från Samsung. Men de plockar väl bara sönder den och snor idén.
Kunde jag nu bara få telefonen att synas som en extern hårddisk via USB skulle jag vara nöjd.