Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

RSS feed 2010.07.29 - 15:49:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur många barnfamiljer här?  (läst 1562 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
Hero Member

Smörklickar: 34

Antal inlägg: 8321

Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2009.09.18 - 06:15:34 »

Citat
Bajsat själva har de faktiskt gjort från början – försigkomna!

:clapgrin:

Idalindas storson kanske kan föregå som gott exempel. De är ju ungefär jämgamla.
Loggat

idalinda
Global Moderator
Hero Member

Smörklickar: 24

Antal inlägg: 2761

« Svara #31 skrivet: 2009.09.18 - 18:34:01 »

17-åringen har även en bra påminnare i skolan.
Det finns en tjej i klassen som äter även  hon LCHF, och hon verkar ta det grundligt.
Mina barn äter så gott som LCHF, men skolmaten är är ett eget kapitel och dom måste ju äta sig mätta där ,
men jag har uppfattat att de tar med kött och mindre ris/ potatis.
Så sonen kommer hem ibland och säger... "jag tog ris på min tallrik och sedan gick jag förbi tjejen xx , och  :smack_head:, då kom jag på
att jag skulle ju kunna låta bli ... och därefter lämnade jag en del av riset på tallriken  :nod-yes:"

så bra med den tjejen i klassen ! :yay:

Men visst är storsonen duktig med maten, han har fattat grejen och äter allt vad jag lagar  :flowers:!

De minsta är är riktiga jägarungar, de skulle nu glatt leva på tundran av bara späck, kött och forell,
mellantingen skulle säkert äta upp allt från hjärta till ben och skinnet också för den delen.
Loggat
kwidell
Hero Member

Smörklickar: 14

Antal inlägg: 1581

Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2009.09.18 - 23:59:22 »

låer som en perfekt familj!  :thumbsup:.. sprid de generna in till livsmedelsverket också va!  :flirting: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove:
Startvikt: 138,7
just nu: 113,3
Totalt tappat: 25,4
Lingon
Jr. Member
**

Smörklickar: 1

Antal inlägg: 34

« Svara #33 skrivet: 2009.09.19 - 18:06:52 »

I min sons skola går de på restaurang och äter – eleverna får matkuponger – och skolan ligger i ett industriområde, så det är riktiga husmanskostrestauranger med portioner för folk med tungt fysiskt arbete och inte för små samhällsvetarelever. Som vanligt på restaurang lägger de inte upp maten själva, utom vid salladsbuffén. Och så får man kaffe med (söt) kaka efter maten  :rolleyes: fast det äter han inte.

I princip tycker han det är bra med mindre kolhydrater, men han får sina nudel-, popcorn- och godisryck, inte så sällan heller.
Loggat
Corny
Hero Member

Smörklickar: 18

Antal inlägg: 1452

« Svara #34 skrivet: 2009.09.19 - 21:32:46 »

I min sons skola går de på restaurang och äter – eleverna får matkuponger – och skolan ligger i ett industriområde, så det är riktiga husmanskostrestauranger med portioner för folk med tungt fysiskt arbete och inte för små samhällsvetarelever. Som vanligt på restaurang lägger de inte upp maten själva, utom vid salladsbuffén. Och så får man kaffe med (söt) kaka efter maten  :rolleyes: fast det äter han inte.

I princip tycker han det är bra med mindre kolhydrater, men han får sina nudel-, popcorn- och godisryck, inte så sällan heller.
Det låter utmärkt i mina öron. Sådana restauranger serverar ofta både god och nyttig mat. Dessutom är den troligen bra mycket bättre än vanlig skolmat. Kaffe och kaka efter maten, tycker jag är en trevlig gest från restaurangens sida, men det är kanske inte nödvändigt att äta...
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Lingon
Jr. Member
**

Smörklickar: 1

Antal inlägg: 34

« Svara #35 skrivet: 2009.09.20 - 23:43:06 »

Det låter utmärkt i mina öron. Sådana restauranger serverar ofta både god och nyttig mat. Dessutom är den troligen bra mycket bättre än vanlig skolmat. Kaffe och kaka efter maten, tycker jag är en trevlig gest från restaurangens sida, men det är kanske inte nödvändigt att äta...

Trevlig gest, ja absolut!

Det är tung mat med mycket av både fett och kolhydrater, men du har säkert rätt i att den är bättre än vanlig skolmat med lätt-tjafs och hel- och halvfabrikat så långt ögat når. Tänkte inte på det  :smile:
Loggat
Sorla
Full Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 238

« Svara #36 skrivet: 2010.02.25 - 15:34:48 »

Jag har också ett gäng ungar och en man. -96, -98, 01, -66.  :lol:

Eftersom jag är nybörjare så är de nyfikna men inte övertygade. Ingen av dem behöver gå ner i vikt. Ännu. De tränar mycket, men de är riktiga sockerråttor.

Särskillt yngsta som är en tjej. Och hon har ett sjuhelsikes humör.  :fork_off: Hon skulle verkligen behöva fasas över till min kosthållning. Men nu får hon åtminstone bra fetter och mindre tillsatser än förr.

Hennes storebröder gillar min mat och har börjat steka ägg till frukost.  :inlove: Men pasta, ris och potatis vill de ha. Och mackor!

Maken följer mina framsteg med intresse. Det ligger ju även i hans intresse att jag blir kvitt min huvudvärk.  :sex:  :bg:  :tongue: Men godispåsen på lördagarna vill han inte avstå. Han tycker nog att det är lite jobbigt att tänka om, med matlagningen också. Men det är ändå oftast jag som lagar maten. Så han har tid att lära sig.
Loggat

Mitt mål är att bli kvitt huvudvärken som plågar mig allt för ofta. Så ofta att jag inte vill tänka på det. Jag ser mig själv, stark, klok, vital, smidig, frisk, oslagbar och vacker. Sån ska jag vara snart. På något sätt.
idalinda
Global Moderator
Hero Member

Smörklickar: 24

Antal inlägg: 2761

« Svara #37 skrivet: 2010.02.27 - 20:43:04 »

Hos oss är en fördel att båda jag och maken bestämde för LCHF tillsammans .

Det viktigaste är att ge tid åt alla, ersätta sakta alla gamla vanor med nya , nästan likadana.
För det finns pizza, paj, pannkaka, vofflor, kakor och bullar .
Om man i början stoppar i barnens/ makens varianter lite mer socker och mjöl , blir det ändå mycket mindre än på dom vanliga.
Loggat
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.6 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.076 sekunder med 23 databasfrågor.