Nu ska jag bli biff! ;)

Sidor: << < (4/11) > >>

Subcalva:

Citat från: Léonie skrivet 2012.08.06 - 17:20:08
--
Det är vissa som påstår att lågkolhydratkost under längre tid kan leda till att ämnesomsättningen sjunker och att sköldkörteln producerar mindre hormoner. Dessutom att det är svårt att träna hårt på lågkolhydrat(kortisolet går visst upp onödigt mycket i jämförelse med kost med mer kolhydrater). Det GÅR alltså att träna men kroppen verkar svara med att utsöndra mer kortisol än annars. Om det har att göra med att vi inte är riktigt anpassade till LC eller om det beror på annat låter jag vara osagt. Det vet nog ingen. Jag går bara på vad som har mätts upp.

--

Jag är en av dem som tror på samma teorier men det skulle vara intressant att veta om du läser några på nätet som jag inte hittat ännu?

Och så måste jag nog säga att 1-2 bananer per vecka låter som en väldigt liten mängd kolhydrater.

Mynlen:

aha, tack för svar.

Léonie:

Vilodag! Och min födelsedag!  :yay:

05:30 På väg till jobbet  :sleep:
1 Babybel

06:10
Turkisk yoghurt med lite grädde

08:20
1 kopp te med grädde

10:00 - HUNGRIG!!
1 Babybel

10:45
Thaigryta, samma som igår (Gör storkok)

13:30
1 kopp te med grädde

15:15
1 kopp te med grädde
2 chokladpraliner - Fyller ju år och man ska inte vara fanatisk.  :flirting:

17:30
1 Babybel

18:30
1 grillat kycklinglår

20:30
Hemgjord pannacotta (grädde, vaniljstång, gelatin, kanelstång och kardemummakärnor kokade med)
med lite nyplockade vildhallon.  :inlove: Den blev även populär bland icke-LCHF:are även om de påpekade att den inte var riktigt så söt som de ville ha den.

Som sagt så var det vilodag idag. På grund av mina arbetstider så har jag sovit väldigt lite de senaste 3 dygnen och så fyller jag ju år och vill inte spendera eftermiddagen på gymet.  :whink: Det blev lite gotta idag men det gör inget, gott var det!  :flirting: Har lite träningsvärk i mage, biceps och vaderna. Körde på lite väl hårt på vaderna, jag tränade dem i fredags. Man kanske inte ska lasta på 20kg + kroppsvikten det första man gör...  :blush:

Nu blir det att sova ut och fortsätta som vanligt imorgon.  :sleep:

Léonie:

Citat från: Subcalva skrivet 2012.08.07 - 21:48:04
--
Citat från: Léonie skrivet 2012.08.06 - 17:20:08
--
Det är vissa som påstår att lågkolhydratkost under längre tid kan leda till att ämnesomsättningen sjunker och att sköldkörteln producerar mindre hormoner. Dessutom att det är svårt att träna hårt på lågkolhydrat(kortisolet går visst upp onödigt mycket i jämförelse med kost med mer kolhydrater). Det GÅR alltså att träna men kroppen verkar svara med att utsöndra mer kortisol än annars. Om det har att göra med att vi inte är riktigt anpassade till LC eller om det beror på annat låter jag vara osagt. Det vet nog ingen. Jag går bara på vad som har mätts upp.

--

Jag är en av dem som tror på samma teorier men det skulle vara intressant att veta om du läser några på nätet som jag inte hittat ännu?

--

Googla på Rob Faigin och läs boken "Natural hormonal enhancement". Otroligt väl skriven och han har referenser på ALLT!  :smile:

Citat från: Subcalva skrivet 2012.08.07 - 21:48:04
--
Och så måste jag nog säga att 1-2 bananer per vecka låter som en väldigt liten mängd kolhydrater.
--
Allt är relativt.  :whink:

Léonie:

11:00 - Sovmorgon!  :thumbsup:
1 köttfärsbiff, paprika

13:15
1 kokt ägg

15:25
1 kopp te med grädde

16:15
Thaigryta, samma som föregående dag (snart är den slut)

20:00 - för långt mellanrum
1 kopp te med grädde

22:30 - Styrketräning
2x7 Benböj
2x7 Marklyft
2x7 Framsida lår
3x7 Vadpress
2x8 Ryggresning
2x8 Ryggresning(reverse)

23:00 - Direkt efter träning
1 kokt ägg

Lite senare blir det middag med Lax, smörstekt spenat och vitlök.  :smile:

Pigg och kry efter en god natts sömn! Lätt träningsvärk i vaderna, biceps och lite i magen. Fick en liten energidipp på kvällen på jobbet troligtvis för det gick för lång tid mellan "lunchen" vid kl 16 och sedan teet vid kl 20. Sånt som händer. Jag får ta med mig något mer att äta när jag jobbar kväll. Jag önskar dock att jag hade tränat innan jobbet istället för efter...

Sidor: << < (4/11) > >>