Saft på röda vinbär och stevia

Sidor: << < (3/4) > >>

Sorla:

Vad bra, för jag har säkert 3 kilo som ligger och tar plats i min frys. Men de är både röda, svarta och vita. (säger man "både" när det är tre alternativ som man räknar upp?  :blink:)

Jag frågar det som Idalinda frågade igen. Hur mycket stevia använde damen till ca 1 kilo bär? Jag har det vita pulvret och är superkänslig för anissmaken som uppstår av svevian.

hemul:

Men ni är ju helt flänga! Vem fan står och mäter stevia? Det går ju inte! Ni får väl bekväma er att smaka!  :club_idiot:

Jag hade i rätt lite och smakade när det kokat ett tag. Tyckte det var sött och gott och och trodde det skulle bli lagom, d.v.s. bara lite sött, utspätt så då hade jag inte i mera. Hade jag trott att det var för lite sött hade jag haft i lite till och upprepat processen. HTH.  :biggrin1:

Sorla:

Jajja, var lagom snusförnuftig. Klart jag kan smaka av. Men så mycket lättare om du visste vad du hade gjort. Man behöver ju inte uppfinna hjulet flera gånger.  :smack_head:

Och vad betyder HTH nu då?!  :blink:

hemul:

All stevia är ju inte lika heller. De är olika söta, har olika mycket bismak o.s.v. Och hur ska man mäta då va? Kryddmått? Felprocenten lär bli rätt hög. Ska vi köpa laboratorievågar allihopa kanske?  :club_idiot:

HTH är en hudkräm som säljs bl.a. på apoteket. Hope That Helps!  :lol:

Sorla:

:mad_roll:

Sidor: << < (3/4) > >>