Ju min erfarenhet är också den att man ska ta meducinet så snart man anar det onda.
kruxet för mig är att fatta skilnad mellan bara ont i nacken och bakhuvudet ( spänningshuvudvärk)
eller migrän,
för om man har tagit två alvedon mot nacken, i tron att detta är den lindrigare varianten,
och sedan får man den " stora" över sig kan man inte ta dirket även panokod ( med kodein)
och då är det skörd!
Samtidigt vill man inte heller ta dom starka i onödan...
Jag tyckte att läkaren var otydlig och trist, och kunde dessutom inte bra svenska...
Oftast har jag bra erfarenheter av utländska läkare, men hon var inte på min smak.
jag försökte fråga om det fanns någon medicin som man kan ta i början av atacken , och någon annan för
panikläget när migränen redan finns där.
Och sedan hade jag tänkt fråga om mina naproxen -tabletter mot mensvärk ( skulle behöva en ny recept)
och hur man skulle kunna kombinera alla dessa ( naproxen, sumapat****, panokod, panodil...)
såt att det inte blir fel.
Hon spårade bara snyggt ur totalt till kolesterol-banan och sedan fick jag inte svar alls.
Hon liksom bara viftade bort , det hela, " om panokod inte hjälper tar man starkare och det är sumapat****,
så -det-är-så "
" du får återkomma om den inte hjälper"
puuh, jag vill inte återkomma, jag vill veta hur man kombinerar och hälst må bra
Men jag tror mycket att mina koldyratäventyrer under julhelgen medverkade att jag fick den massiva attacken
just då.
Så jag har mycket att vinna att inte äta kolisar, typ alls.
jag ska bara fatta det ordentligt!