Ja Idalinda, nu är jag här. Har haft mycket att pyssla med. Mycket barnvaktande och då hinner jag inte med att sitta vid datorn. Har skumläst ibland.
Visst är Altzheimerboken bra! Jag läste även de tunga kapitlen i början för de var intressanta. Kapitlen om de olika sjukdomarna var läskiga och satte fart på fantasin så jag fick ta mig i kragen för att inte deppa ihop.
Jag tycker att du har gjort en jättebra sammanfattning av boken. Den som absolut inte orkar läsa boken kan faktiskt nöja sig med att läsa det du skrev.
Ang. kokosoljan så tar jag en stor sked av virgin i varmt vatten varje morgon, steker i den lite billigare (inte silverpaket) och tar gärna en sked på eftermiddan. Jag brukar också göra "oilpulling" som han skrev om, dvs. låta en tsk olja rulla runt i munnen i ca 20 min och sen spotta ut. Men ibland glömmer jag bort det. (Hm, undrar när oljan ska börja göra nytta för minnet?
). Jag har också beställt den röda palmoljan. Den är verkligen speciell i smaken så den tar nog tid att vänja sig vid. Jag har börjat tillsätta nån sked i köttgrytor för där passar den ganska bra. Men det är bara att kämpa på.