riktigt gröna saker

Sidor: << < (8/12) > >>

Ary:

Hur gjorde du för att odla ärtskotten för att de inte skulle mögla. I början slängde du dem ju. Du får väl läsa din egen tråd om du glömt lol.  :rolleyes:

Till att vattna med tunn stråle var petflaska ett förslag om du ska odla igen. tänkte testa odla.

hemul:

Jag odlade i jord i fönsterbräda. I såna där köttråg. Men måste ha rätt stor yta om det ska bli nåt. När det möglade följde jag idalindas tips och la uppblötta ärtor på papper och så fick det stå mörkt.

Sorla:

Jag gjorde ett försök med mina ärtskott. De möglade. Sen odlade jag i ett innedrivhus. Med lock över. Det går inte att ha stora nakna jordtråg i vårat hem, för katterna lär ju sprätta iväg allt när det är kul att gräva och använda hela anrättningen som toalett. Det blev en massa skott att äta, men sen dog de och jag orkade inte börja om igen. Det tar en sjuhelsikes plats. Ikea säljer någon variant som jag har varit nyfiken på. Men det drar ju iväg och blir så dyrt. Den får dessutom inga lysande recensioner här... http://www.hemmaodlat.se/blogg/ikea-odla-inomhus-recension/?gclid=CjwKEAiAxKrFBRDm25f60OegtwwSJABgEC-ZjhD0zErVfWVlUxfO8PvYlzR3ElPmiPs4ADduQ-x9lhoCnwTw_wcB Det var förövrigt en trevlig sida. Synd man inte bor i Malmö bara.... Hade varit kul med en kurs i ämnet....

hemul:

Köttråg funkade rätt bra. Du kanske kan ställa ovanpå nåt skåp dit katterna inte kommer?

Nu vet jag, såna där skobrickor som vi pratade om förut! De är ju jättestora.

Sorla:

Nä, jag har inget ställe där katterna inte skulle komma åt.  :shake_head: Men jag skulle verkligen vilja kunna odla inne. Får klura lite mer och läsa på sidan jag länkade. Den verkar informativ. Kanske jag kan bygga något.

Sidor: << < (8/12) > >>