riktigt gröna saker

Sidor: << < (7/12) > >>

Sorla:

Det ser riktigt bra ut! Själv har jag roat mig att flytta odlingsbäddar i helgen. Tack och lov bara två stycken. De där ser lättare ut att flytta.  :tongue:

hemul:

Ja, men de är jobbiga att vattna! Man kan ju inte hälla på iom att det inte är nån avrinning. Jobbigt att stå och spraya flera gånger per dag. Får hitta nån hällmoj som man kan hälla bara en tunn stråle med, kanske en tom såpaflaska eller nåt skulle funka.

Tycker det är väldigt god smak, men vet inte riktigt vad man ska göra med det. Har bara klippt dem i mindre bitar och ätit med vinegrätt. Det är gott, men känns lite lustigt med alla strån. Gurka och sallad tror jag skulle passa bra att blanda med - och bli fint, helgrönt - men det köper jag aldrig för eko är så dyrt.

hemul:

Nu kom jag på något som var väldigt gott. Jag hade stekt potatis och gröna bönor till fläskkarrén och slängde i en näve ärtskott på slutet, bara en minut så att de sjönk ihop. Då slapp man den där grässtråkänslan och smaken blev intensivare, tycker jag.

Ary:

Hur gjorde du för att det skulle gå bra då?

Kom du på ngt med tunn stråle? Brukar alltid sticka hål i en petkork sätta tillbaka den på flaska med vatten när man grillar för att släcka bränder i grillen, borde funka till ärtskott också.

hemul:

Vad dillar du om?  :pippi:

Sidor: << < (7/12) > >>