matkostnader

Sidor: << < (6/6)

hemul:

Alltså, jag måste sluta snusa.  :ignore:

Tina:

Det värsta med snuset är att min man snusar nikotinfritt men det är lika dyrt som vanligt snus. Jag tycker han kan göra eget av fickludd.

hemul:

Ja, de vet att ta in på gungorna vad de förlorar på karusellen. Den ljusblå sektorn är snus - min tredje största utgift efter hyra och mat! Den mörkbå sektorn är alla småposter hopklumpade, så den gills inte. Det är fel.

Skulle jag räkna hur stor del av disponibel inkomst, efter hyra och andra fasta utgifter, det utgör skulle det vara skrämmande mycket. Nu är inte snus så himla dyrt, jag köper billigt, men har man låg inkomst så blir det tydligen ändå en påtaglig del av utgifterna. :ignore:

hemul:

Bara för att det är kul...  :tongue:

Priserna har tydligen gått upp rätt mycket de här åren. Nu tycker Konsumentverket att en rimlig matkostnad för en person i sina bästa år är hela 2470 SEK. I så fall lever jag jättebilligt! Hittills i år har jag handlat mat för i snitt 1703,33 per månad. Jäklar vad bröd och pasta måste ha gått upp!  :lol1:

Konstigt att de inte gör skillnad på kvinnor och män, förresten. Snoppen drar väl en hel del energi.  :loony:

Sidor: << < (6/6)