Ealina dokumenterar

Sidor: << < (6/25) > >>

idalinda:

Även min vikt var lite neråt idag, så vi håller nog varanda i handen just nu.
Du har rätt om min drömvikt, men jag har varit här vid 74-75 nu 2-3 år och knäcker inte 70-sträcken,
det blir alltid någon jul eller midsommar som spräcker planerna och sedan får jag börja om igen.

det där med två måltider per dag är inget konstigt när maten rullar på bra , så var det i princip för mig
innan jul :whink:

Du pratar om spännande saker om din vardag, så vad läser du? Hur gamla barn har du?
Vem är lilleMelman? och jobbar du med eget och syr kläder eller syr du  åt dina egna barn?

Ealina:

Idalinda: så du menar att det är ok att äta så sällan? Jag menar, jag förstår ju att man blir mättare och inte har massa blodsockersvängningar att ta hänsyn till, men ändå, får man inte ont i magen när man väl ätit då?

Jag hade en sådan stoppgräns i vikten innan jag blev gravid för ett år sedan. Jag kunde bara inte komma under 65. Lite jobbigt var det. Så det borde ju *räknar* vara på precis samma ställe som du är nu då?

Min vardag ja.. hihi. Jag fixar och grejjar med lite allt möjligt på dagarna. För det första är jag föräldraledig med Melmankillen som är nästan 3 månader. Och så pluggar jag upp lite biologi så att jag ska vara "fräsch på marknaden" när jag kommer tillbaka, i höst har jag läst molekylär och cellulär immunologi, genetik och cancerbiologi. Men den sistnämnda ska jag nog läsa i vår igen, jag tog mig nog lite vatten över huvudet där runt bb-tiden ;) Och om en månad börjar en spännande kurs i datorspel och lärande! Fast det har inte med mitt framtida jobb att göra, utan mer som mamma till dataspelande barn, hihi.

Och syr, ja! Jag började sy lite när mellanbarnet var nåt halvår (hon är nästan 2,5år nu) och jag försöker sy det mesta av barnens kläder och även en del på beställning :) Jag har en blogg där jag lägger ut några av grejjerna som sys, om du är nyfiken: humnum.blogspot.com :)
Det är svårt ibland att hinna med allt jag vill göra, men det är ju också så roligt att hålla på! *ler stort*

Nu ska här fixas kvällsmat till barnen! Själv väntar jag med mat tills mannen kommer hem senare ikväll.

idalinda:

Låter som jag 15 år sedan :)
Jag har alltid sytt och sydde allt till vår äldsta och även mycket till mellantinget.
När även den trejde barnet var en pojke hade han redan massa kläder att ärva
dessutom bodde då i ett ort där man kunde få barn kläder superbilligt ständigt.
Jag betalde under en lång period inte över 50 kr / plagg inklusive bävernylon overoller  :thumbsup:
( jag landade på en butik precis innan midsommar och där fanns det 5-6 overoller på diversa storlekar från 90-160cm i blå och röd, snygga, gissa om jag köpte rubbet!)

Nej, då var det inte lönt att ens ta fram symaskinen , bara dragkedjan kostade ju mer.

Nu säger mina axlar snabbt ifrån, men jag reparerar kläder, syr kuddar, gardiner, virkar och stickar lite.
Jag drömmer om en plats åt vävstolen  :inlove:, jag vill börja väva igen.
När jag har platsen, köper vi vävstolen och jag ska till någon kurs där jag lär mig allt från grunden.
Då 20 år sedan när jag vävde sist hade jag en handledare för att lägga upp allt.

hemul:

Men jösses vad duktig du är!  :worshippy:

Varför läggger du inte  in din blogg i din profil så du får en länkknapp? Det är säkert många som är intresserade.   :smile:

Ealina:

Idalinda: Nej, det är inte alltid lönt att sy. Men jag har bestämt mig för att det ju är min hobby och istället för att lägga pengar på tex fiskespön eller dvdfilmer eller vad man annars kan hobbyleka med, så går ju pengarna på nåt sätt tillbaka till oss då jag inte åker och storhandlar kläder varje ny säson ;)
Jag hoppas att du får plats med din vävstol snart! Man blir lycklig av att skapa! Och du ska se att du inte glömt så mycket som du tror, trots att det var längesedan du höll på.. :) Jag önskar att jag tyckte att det var roligt att sy gardiner med. Men det är nåt med långa tygstycken som jag tycker är klurigt, det blir liksom aldrig rakt när jag syr sånt..

hemul: Tack  :redface: Vad snäll du är! Kanske skulle ta och lägga till en länk kanske. Men det är ju liksom heeelt out-of-topic här inne?

Idag landade vågen på 74,3 med, så det är nog på riktigt! Yess!
Och idag ringde jag till gymmet och pratade med dem om att tina upp mitt frusna kort. Jag är väldigt sugen på att testa på det där zumba som tydligen ska vara så himla kul! Och lite yoga vore nog bra för min vinterstela kropp. Jag fattar inte hur jag kunnat bli så stel! Jag skyller på vintern, men jag tror nog att min stillasittande graviditet gjorde sitt med.. Jag är ju inte 20 längre, hrm.

Började dagen med kaffe&äggmjölk. Testade sån där äggmjölk för ett år sedan men gillade det inte. Men vid andra försöket igår så :) Och idag var det riktigtriktigt gott! Kanske var jag bara tvungen att vänja mig för att upptäcka det mumsiga? :)

Sidor: << < (6/25) > >>