Ealina dokumenterar

Sidor: << < (5/25) > >>

/LO:

Bra jobbat!
Huvudvärken var säkert förkylning, som du sa, men tänk också på att kroppen gör sig av med mer vätska än när man äter kolisar, så i alla fall jag kände att jag behövde dricka mer, framför allt i början.

Själv har jag också slagits mot lite monster idag. Pepparkakor och kex har det fikats här. Hade inte varit svårt att äta många. Jag lyckades låta bli! Vilket jag är mycket stolt över  :lol:

hemul:

Pepparkakor... Jag hade tänkt köpa ett sånt där fint hjärta med socker på, men det glömde jag så det får väl bli nästa år. Jag är nog konstig. De förbjudna saker jag kan bli riktigt sugen på är sånt som jag åt extremt sällanförut. Häromdan ville jag ha wienerbröd. Åt sånt typ 2 ggr per år förut. Våfflor och sådana där tjocka smörgåspepparkakor (minns inte vad de heter) blir jag också sugen på ibland och det är decennier sen jag åt någotdera (ärligt!).  :pippi:

Ealina:

Pepparkakor ja.. det gillade jag inte förut, men nu under julen var det sååå gott! Konstigt hur man blir sugen på sånt man inte varit så överförtjust i tidigare. En annan sån grej som jag blev sugen på förra gången (ja, jag hade ju en HCHF-period mellan november och nyår.. ) var biskvier, eller, ja såna där chokladbakelser med smörkräm. Mmmmmums! (Det har jag aldrig tyckt om pre-lchf.)
Jag vet ju att det finns lchfvariant på dem, men det är inte samma sak, tyvärr..

Idag 74,5 :)
Förkylningen sitter där den sitter och jag försöker kurera mig så gott det går.

Till frukost blev det keso ala malta (keso, vispad grädde och ett par bitar apelsin).
Lunchen blir tacorester från helgen och ikväll blir det Airams gulashsoppa! Jejj!

idalinda:

Ha-haa vi viktar lika idag  :thumbsup:

Ealina:

Idalinda: Vad kul :D Men du är ju inte långt bort från din drömvikt då ju :) Det var väl 68 du drömde om?

Här är det 74,3 idag. Hoppas att vågen stämmer den här gången! Nu låter jag den stå helt stilla om det går (vi har den under skåpet i badrummet, så jag drar den fram och tillbaka så man får räkna med att den inte är heeelt rätt varje gång).

Har kommit dit att jag inte är konstant hungrig längre som jag lätt är precis i början. Igår åt jag lunch vid 13 och var inte ett skvatt hungrig, inte ens sugen på nåt, på resten av dagen. Egentligen är jag inte hungrig nu på morgonen heller, men jag undrar om det verkligen kan vara bra att skjuta upp måltiderna så.. Tänk om det slutar med att jag bara äter en gång per dygn, hehe? Well. Så nu sitter jag här med äggmjölk i kaffet och lite pudrad kanel över. Idag har jag fullt upp mitt i lugnet så det gäller att starta dagen varsamt. De stora barnen är på förskolan och jag ska passa på att plugga lite och sy i storlekslappar i de nysydda kläderna. Och kanske gosa lite med LilleMelman förstås :inlove: han kan ju få lite extra uppmärksamhet nu när syskonen inte behöver mig så mycket idag :)

Sidor: << < (5/25) > >>