Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 10:23:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 144 145 [146] 147 148 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1064312 gånger)
0 Medlemmar och 36 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2175 skrivet: 2013.02.27 - 20:01:01 »

Klart man vill. Bara undersökning kanske inte kostar så mycket?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2176 skrivet: 2013.02.27 - 20:38:05 »

därför.. Jan är i tyskland just nu (haha)  sen när han kommer hem kanske vi kan maila med killen och sen se o höra. Behandlingen, 2 gg går på 250 euro. OK ganska mycket pengar men inte om man får tillbaka mycket.  Såg dock på forumet att det finns en del som inte blev hjälpta. Det trodde jag inte heller att det kunde vara så. Sen är resan inte gratis men maten halvvägs är det nog hahahah!
PLUS en minisemester... litet utlandstuk!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2177 skrivet: 2013.02.28 - 07:35:34 »

Jag hittade den där för flera år sedan och forskade runt massor. Sidan ser oerhört seriös ut, men när man googlar runt hittar man många som inte har varit nöjda. Som du såg var det några bara i den tråden som var besvikna. Jag läste ett utlåtande av en läkare som hade tittat på röntgenplåtarna som de har lagt upp som "bevis" på att behandlingen gör skillnad. Och han dömde ut bilderna totalt. Det går inte att bevisa något mha bilder på det viset som de har gjort. Jag var lite skeptisk redan innan, och min skepticism blev ju inte mindre då. Mycket pengar är det ju också. Vad säger att inte atlaskotan hamnar tillbaka efter en tid igen? Känns väl tom troligt efter att man, som de beskriver det, har haft atlaskotan snett sen kanske tidig barndom eller rent av född med den snett.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2178 skrivet: 2013.02.28 - 08:31:19 »

ska forska mer över det hursomhelst, men att en läkare dissar röndgenbilder tycker jag är ganska roligt också. Om det var flera läkare och flera röntgenbilder...

Iallafall, tack för informationen!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2179 skrivet: 2013.02.28 - 10:03:26 »

Du kan bli vår försökskanin, Mynlen.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2180 skrivet: 2013.03.10 - 16:18:30 »

Sjukgymnasten har kört fast. Hon får inte någon rätsida vad som felas mig. Axeln och armbågen djävlas och inget hjälper. Nu blir det tillbaka till smärtläkaren igen. Hoppas på MR av nacke och axel, för sjukgymnasten tror det är en nerv som blir påverkad från nacken. Låter rimligt.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2181 skrivet: 2013.03.10 - 17:24:43 »

Atlastkotan kanske?  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2182 skrivet: 2013.03.10 - 20:49:24 »

 :tongue_wag:

Fast seriöst tror jag inte det. Jag tror längre ner i nacken. Har en punkt som alltid är lite svullen och öm oavsett om jag är nybehandlad av naprapat eller inte.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2183 skrivet: 2013.03.10 - 20:52:51 »

 :sad:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2184 skrivet: 2013.03.19 - 11:20:02 »

Alltså, vad är det med läkare idag?!? Antagligen skriker de när de skiter också.  :mad_viking:

Läkaren:

-Nä, det här är nog ingen nervpåverkan... svullna senor...mummel.... Vill du ha lite tandläkarbedövning i den här muskeln?
Han pekar på en muskel som visserligen är stel, men som inte gör ont.

Jag:
-??

Läkaren:
-Hmm...jaha, den gör inte ont...nähä....

Kontenta. Fortsätta med sjukgymnastiken, som inte hjälper. Fast fortsätt ändå. Sätt på en sån där bandage på underarmen som klämmer på muskelfästena. Ja, det gör ont, men då gör den nytta. Vila armen, undvik ytterlägen osv osv. Ungefär det jag har gjort sen tidigt i höstas. Nå, jag har inte varit sjukskriven för armen. Dags att fundera på det kanske.

Just nu har jag ofrivillig vila ändå pga förkylning med toksnuva.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2185 skrivet: 2013.03.19 - 15:22:35 »

Jo, de kör på med sina rutiner bara utan att se till resultatet. Det är lätt att bli deppig av det där bemötandet. Vore bättre om de sa rakt ut att de inte har en susning om vad de ska göra.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2186 skrivet: 2013.03.19 - 15:52:33 »

Läste den här http://www.kostradgivarna.se/2013/03/varfor-jag-inte-gar-ner-i-vikt/ och tänkte på dig. Jag har använt progesteronkräm sedan december och det slog mig att jag inte haft huvudvärk sedan dess. Har inte alls tänkt på sambandet förrän jag läste den här artikeln.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2187 skrivet: 2013.04.01 - 14:12:03 »

Jaha, här åker man på semester. Och vad händer? Jo, ont i magen, det händer. Då ligger ju tanken nära till hands att det är maten, värmen eller tidsomställningen som gör att maggen får vajsing. Men så banalt var det inte. Här har ni tjejen som kör med dramatik.

Jag opererades för brusten blindtarm i lördags eftermiddag och ligger på Bangkok Hospital i Rayong med intavenös antibiotika och ett öppet sår i magen. Magontet kom sent på torsdagskvällen och på fredag kväll åkte vi in till sjukhuset. Antagligen brast den någon gång efter ankomsten för jag blev snabbt sämre på natten mot lördagen.  :sad:

Men det var svårdiagnosticerat så tyvärr blev det så här illa. Jag har inga synpunkter på vården här. Annat än möjligen lite språkförbistringar.  :rolleyes:

Nu har skymningen passerat och jag ligger och tittar ner på lyktorna i Rayong. Hade jag fått rum åt andra hållet hade jag fått se havet. Idag har de borrat hysteriskt i närheten. Om de fortsätter med det vill jag nog byta rum till ett med utsikt mot havet.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #2188 skrivet: 2013.04.01 - 14:56:44 »

Ajaj jo det är lätt att förväxla blindtarm med turistsyndrom... Tur att det gick bra och krya på dig! Hoppas att det inte dröjer för länge innan de släpper ut dig.
Du får säga att man borde få havsutsikt när man är på semester.  :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2189 skrivet: 2013.04.01 - 15:32:44 »

Jösses! Vilken tur att du fick hjälp i alla fall! Det där kunde ju ha gått rikigt illa! :bearhug:
 
Läskigt ändå att bli allvarligt sjuk utomlands. De har säkert jättebra vård, men just det där med språket måste vara jobbigt när man är rädd och undrar en massa. Tur att du inte är där ensam!

Hur länge måste du vara kvar på sjukhuset nu då? Och varför är såret öppet? Tror de att de behöver in igen eller?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 144 145 [146] 147 148 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544