Inte ett dugg konstig fråga.
Jag har provat meditation. Och det var ganska skönt. Men svårt! Mina tankar far iväg stup i ett.
Jag föredrar stilla yoga. Tyvärr har jag svårt att få till det som en vana. Tiden räcker helt enkelt inte till. Jag har för få timmar över när jobb och jobbresor är klara för dagen. Meditation skulle kunna fungera på tåget. De som är duktiga klarar ju av det. Men jag är inte duktig.
Så jag satsar på att vara Mindfull istället. Jag blir bättre och bättre på det. Och det är också på sitt sätt avslappnande, även om jag inte når fram helt och hållet. Jag kan släppa stressande tankar och känna eller uppleva, bättre än förut. Och så försöker jag samtidigt öva på att känna musklerna och jämföra spänd-avslappnad-spänd.... Det är jätte lätt så länge jag är medveten. Men direkt tankarna far åt ett annat håll än inåt kroppen så är det kört.
Jag tror också att det kan vara svårt att lära muskeln släppa mha Botoxen. Men jag hoppas ändå. Och så tror jag att jag under tiden kan få hinna mellan attackerna och stärka upp andra muskler som kan avlasta.