Bättre än Lumene, Clinoderme eller något ni kan hitta på Kicks

Sidor: << < (2/8) > >>

Uppsalabo:

Vilket bra tips, det ska jag testa! Jag har mandelolja hemma så testar med det. Jag tycker också att man blir väldigt torr och stram av bara aloe vera, därför står den tuben bara och samlar damm här.

Apropå finnar så har jag haft problem ända sedan jag var 12. Det var värst i tonåren men sedan har det fortsatt. När jag var yngre mådde jag jättedåligt över detta och stannade ibland hemma från skolan. Blir ledsen bara jag tänker på den tiden. Jag har gått hos en bra hudläkare och fått mediciner som har  hjälpt ett tag men sedan har det alltid kommit tillbaka. Blodprover har visat att jag har en viss hormonell obalans, så det är därför jag har hudproblem. Jag har hört att många fått bättre hy av lchf-kost men inte vågat tro att jag ska bli hjälpt. Men, ett mirakel har skett,  jag har nästan inga problem alls med finnar längre!! Någon då och då bara och det är ju helt acceptabelt. Gissa om jag är överlycklig över detta! :lol: Har fortfarande lite problem med torr hud och måste verkligen smörja in hela mig efter att jag duschat men lite mindre torr har jag nog blivit. Hoppas på mindre torr hud framöver.

Förresten, anledningen att jag har mandelolja hemma är att jag kör med balsammetoden och bara använder produkter utan silikoner. Jag skulle kunna prata på om hur bra det är att sluta med schampo men det kanske redan finns en sådan tråd här, har inte kollat. Det är jättebra i alla fall.  :thumbsup:

hemul:

Skulle det där funka på torra vinterhänder? D.v.s. är det tillräckligt mjukgjörande för hud som spricker och inte för kladdigt? Konstigt nog har jag inget problem med huden i ansiktet, bara händer och fötter på vintern.

Sorla:

Citat från: Uppsalabo skrivet 2010.09.19 - 15:03:17
--
Förresten, anledningen att jag har mandelolja hemma är att jag kör med balsammetoden och bara använder produkter utan silikoner. Jag skulle kunna prata på om hur bra det är att sluta med schampo men det kanske redan finns en sådan tråd här, har inte kollat. Det är jättebra i alla fall.  :thumbsup:

--

Jag kör också balsammetoden! Sen ca 1 och ett halvt år tillbaka.  :nod-yes:

Vet inte om aloevera hjälper på sprickande händer. Mina spricker på vintrarna och fötterna på sommaren. Jag kör med fotsalva på både händer och fötter innan jag går och lägger mig på kvällen. Funkar så länge jag smörjer.

hemul:

De salvor jag hittat som hjälper mer än just när man smörjer är det en massa läskiga saker i, parabener och sånt.  :cry:

Uppsalabo:

Scholls fotkräm för spruckna hälar är fantastiskt bra tycker jag. Har inte brytt mig om att kolla ingredienserna. Jag måste ha nåt som funkar och denna är bäst hittills.

Vad lustigt, jag har också kört med balsammetoden i ganska precis 1,5 år  :smile:

Vilka fördelar har du märkt av metoden? Jag är helt såld, aldrig mer schampo känner jag nu.

Sidor: << < (2/8) > >>