Bättre än Lumene, Clinoderme eller något ni kan hitta på Kicks

Sidor: << < (3/8) > >>

hemul:

IKEAs billiga kräm funkar också, men den är som sagt full av skit.

Jag fattar inte hur det där med balsam funkar. Använder man bara balsam då och är det inte läskiga ämnen i den också?

Lisbeth:

Pure lanolin med mandelolja oparfymerad. Köpte till hästen med är super för torra händer o fötter på människor.  Lanolin (ullfett) :sheep2: har en skyddande,mjukgörande och fuktbevarande förmåga. Täpper inte till porerna Även för sköldpaddor med torr hud  :laugh:( står det på burken)

Uppsalabo:

Man tvättar håret med ett lätt balsam. Jag använder inpackning efteråt också men man får prova sig fram till vad som känns bra. Man använder bara balsam utan mineraloljor och silikoner. Dessa går tydligen inte att tvätta bort utan schampo, dessutom är de dåliga för håret. Sedan finns det kanske andra skumma ämnen i vissa balsam. Det är ju individuellt det där, hur noga man är med innehållet i produkterna. När jag började hade jag ganska slitet och livlöst hår. Jag bleker slingor ibland, vet att det inte är så bra men jag vill ändå göra det. Dessutom använde jag plattång. Den har jag gjort mig av med, fick så slitet hår.

Mitt hår blev snabbt bättre, jag är jätteglad för jag var så trött på mitt slitna hår. Trodde att jag skulle sakna schampo men det har jag inte alls gjort. Det går så bra att tvätta håret med balsam och det känns fräscht efteråt, bara man får in tekniken.

Sköldpaddor med torr hud. Jag dör  :inlove: vad gulligt!

hemul:

Jag använder normalt inte balsam så jag vet inget om det. De få gånger jag provat har det varit omöjligt att skölja ur det och håret har både känts och sett skitigt ut efteråt (fastan jag tvättat med schampo först alltså). Kan du rekommendera nåt bra (och gärna billigt) balsam?  :inlove:

Lisbeth, köpter man det där på zooaffären eller?  :sheep2:

Sorla:

Citat från: Uppsalabo skrivet 2010.09.19 - 17:53:45
--
Vilka fördelar har du märkt av metoden? Jag är helt såld, aldrig mer schampo känner jag nu.

--

Det började med att jag letade efter något mot min eviga klåda i hårbotten. Dessutom fick jag som kläggig beläggning i hårbotten som bara var borta första dan efter tvätt. Fick ständigt tvätta håret och det kliade.  :puke1:

Så råkade jag hitta ett forum där alla var helt sålda på detta. Där hittade jag mycket hjälp och provstartade. Kändes genast bättre i hårbotten och håret blev rent av lockigt! Fick korkskruvslockar! Fast de har försvunnit nu. Men hårbotten mår mycket bättre nu. Och håret är aldrig statiskt och flygigt längre.  :inlove:

Men nu har min favoritinpackning fått nytt recept. så det funkar inge bra längre och jag har inte orkat leta reda på något nytt. Så det blir lite halvhjärtat nu. Provar Lush kakeschampo sen en vecka. Får se om hårbotten blir sur på mig. Då får jag ta tag i det igen.  :smack: :so_mad: (dottern hjälper mig med vilka gubbar som ska befolka det här meddelandet, därav de starka reaktionerna.... somad gubben är en favorit.... :max-shock: )  :wave:

Sidor: << < (3/8) > >>