Presentation

Sidor: << < (5/10) > >>

Tina:

Hej Yngve! Jag är nytillkommen sedan sist du var här. Skönt att du hittat tillbaka från spannmålsträsket. Min svärmor har gjort en ballongsprängning och vi försöker få henne att lägga om kosten, har kommit så långt att hon bytt ut Becell mot Bregott i alla fall.

yngve:

Hej Tina! Jo minsann, men jag hann uppleva hur lätt det är att ramla dit. Styrkt av alla dessa sajter om lchf hittade jag tillbaka i alla fall.
Hoppas din svärmor också hittar rätt kanske med hjälp av ett litet steg i taget och så dina hejarop förstås.

idalinda:

Halloj Yngve,
Jag var bland dom sista som ramlade ner i fettskrämdas forum innan den försvann.
Då var jag vilsen väl ett år och var redo att emigrera till finska forumet för gott ,men Hemul räddade mig i sista stunden och nu bor jag här.

Jag började hösten 2006 och gick ner 15 kg under den första vintern.
Sedan har vikten svajat lite upp och ner, men den viktiga -10 kg har jag kunnat hålla borta ändå.
När jag får lite nya krafter och låta bli alla goda recept skulle ja vilja gå ner 10 kg till. men den dagen ligger jag mitt i min bmi och är smal enligt alla listorn
Nu ligger jag på lite överkant, men inte farligt högt.

Och ja, om du inte har märkt än så gillar jag att odla gröna saker  :inlove:

yngve:

Hej idalinda!
Jo visst minns jag dina strävanden och jag noterar att du ju lyckats jättebra. Kul! Hoppas du känner att du mår bra också, gör du det kommer nog de där extra kilona att försvinna så småningom när du bestämmer dig. Din trivselvikt är det väl bara du som kan avgöra? BMI och sånt är ju bara siffror i den generella Visionsdjungeln?

Själv känner jag att motivationen stigit lavinartat sedan jag joinat här. Nu jäklar liksom, fast jag vet ju att jag måste låta allt ta tid men ändå, det får ta tid. Det viktigaste, trots mina 25-30 kg för mycket, är nog att få vara frisk och må bra. Sen är det ju otroligt kul att få vara med i ett sammanhang där så många har likartade vardagsbekymmer och glädjeämnen!

hemul:

Nu ska du inte försöka dra ner yngve i det gröna träsket!  :angrywife:

Sidor: << < (5/10) > >>