Nizhonis äggschampo

Sidor: << < (2/35) > >>

Nizhoni:

I sköljvattnet är det inte så noga, det hänger på vad ditt hår gillar men pröva med en nypa eller två. Känns håret strävt kan du öka på dosen lite.  :smile:

I schampot bör man vara mer försiktig och inte ta för mycket syra, det gör att ägget koagulerar vid lägre temperatur.

hemul:

Tametusingen, det blev ju jättebra! Tack så himla mycket för tipset.  :flowers:

Håret känns hur rent som helst. Blev lite fluffigare än vanligt tror jag. Nu ska jag skölja varje dag och se hur länge det står sig.

Det enda som känns annorlunda är att det inte blev så ljust som det brukar. Det är inte så att jag väntar tills jag har jättesmutsigt hår innan jag tvättar det.  :tongue: Jag har sån där konstig hårfärg som skiftar. Har gått från jättljus när jag var liten över rödlätt till, antar jag, mörkblond (råttfärgad?) nu. Det brukar vara mycket ljusare när det är nytvättat. Trodde det var en rent optisk effekt p.g.a. fluffigheten i nytvättat hår, att det är mer luft i hårer liksom och därför ser det ljusare ut, men tydligen inte.

kwidell:

men... luktar man inte Ägg i håret sen då??  :confused3: ... tillsätta några droppar TeaTreaOil kanske?! :flirting:

hemul:

Nä, luktar ingenting! Men jag funderar på att ta lite lavendelolja nästa gång. För det har jag.  :flirting:

Du måste testa! Det är jättehäftigt!  :clap_jump:

kwidell:

okey okey, jag ska testa!  :lick: .. men inte i kväll... jobbar i morgon och jag vill inte sitta på jobbet och klia ihjäl mig!  :nonono: .. har psoriasis i bl hårbotten... och den kan klia något så grönhjävligt!  :evil: :fork_off: ... men jag lovar att ag ska testa äggshampot!  :nod-yes:

Sidor: << < (2/35) > >>