Nizhonis äggschampo

Sidor: << < (33/35) > >>

Nizhoni:

Citat från: hemul skrivet 2009.10.22 - 15:58:47
--
Annars kan du ju ta plastpåsar. Eller såna där små plastmuggar som du stoppar i en plastpåse för säkerhets skull.

--

Plastmuggar, som i engångs eller? Sådana finns inte i detta hushåll. Jag tömde faktiskt en omega 3-burk i helgen (glömde bort de burkarna), den diskades och sparades just med tanke på schampot.  :nod-yes:

hemul:

Varför är såna muggar dåliga? När de används till nåt vettigt alltså. Brukar ha dem att plantera frön i.

Hittade sidor på nätet där de skrev om alternativ till schampo och där pratade de även om bikarbonat. Så jag provade. Blev jättebra, tycker jag. Känns lite renare än med ägg och det var ju enklare, så nu funderar jag på att varva metoderna lite.  :nod-yes:

Nizhoni:

Det är bara det att jag inte köper engångsplastmuggar för att jag i vanliga fall inte har någon användning för dem, har istället flergångsplastmuggar att ta med vilket fungerar super!

Bikarbonat fungerar fint att tvätta med, rengöringen ska bli kraftfull. Jag har valt att inte pröva då en del påstår att det kan förstöra hårstråna, men några bevis har jag inte hört talas om. Ja, jag är lite löjlig när det gäller mitt hår.  :blush:

hemul:

Förstöra hårstråna hur?  :crazy:

Jag har ju haft det till tänderna i flera år nu och de är inte förstörda - än.  :lol:

Nizhoni:

Det är skillnad på tänder och hår.  :flirting:

Alltså jag vet inte riktigt varför bikarbonat kan vara skadligt, somliga är jättenöjda med att tvätta med bikarbonat och andra hävdar att det kan vara skadligt. Samma sak är det med tvål, en del tycker det är det bästa som finns för att tvätta håret och andra skulle inte låta håret tvättas med tvål ens under hot. Har en del att lära mig där innan jag kan känna mig säker på vad jag ska tycka.

Det är något skumt med forumet, jag har kollat flera gånger efter nya inlägg (oftast med RSS) och det är först idag som jag ser att det fanns ett nytt svar i denna tråd. Och den hoppar jag inte över att läsa även om jag inte alltid hinner/kan svara.

Sidor: << < (33/35) > >>