Lussekatts "bröd"

Sidor: << < (2/4) > >>

hemul:

Jag hade såna där bra mazarinformar i metall. Undrar var jag stoppade undan allt sånt?  :smack_head:

kwidell:

jag gjorde dem i samma form som de vanliga hemulbröden.. men jag tror att man kan göra dem i annan form...  :nod-yes: .. jag använder också ca 10-15g Fiberhusk i mina.. och Dinkelmjöl i stället för vetemjöl.. så de är lite fastare än vad de ser ut att vara på dina bilder Hemul...

att göra dem i typ Muffinsformar funderade jag också på!.. det måste ju funka tycker man... och då blir det ju mera Lussebulle över det hela också!  :thumbsup:

jag hade en fundering på att bre ut en smet över en bakplåt, grädda och göra som en Rulltårta av det hela.. med lite smörkräm emellan!   :nod-yes: .. då blir det ju små Bullar av det hela!  :lol:

jo hemul. andra omgången ostf fick vi ordning på!.. men bara när vi gör på mjölk.. så fort vi försöker med grädde så stelnar det inte  :thumbdown: .. så nu kör vi med Mjölk bara!  :nod-yes:

hemul:

Så det var inget fel på löpen då?

kwidell:

jo det tror jag nog att det var.. vi köppte en ny flaska från apoteket.. och då gick det bättre!  :lol:

kwidell:

men grädde funkar inte alls att göra ost på för oss??! ..  vi provade också med att "försura" den.. med creme fräs.. och rumstemp i 24H.. men ingen skillnad!.. så nu ger vi upp på Gräddost och håller oss till mjölkost i stället!  :lol:.. men den fungerade aldeles utmärkt att göra Hemulkatter med!  :flirting: .. men man kanske borde kalla dem "LusseHemuler" i stället?!   :lick:

Sidor: << < (2/4) > >>