LCHF - ett bra sätt att må bra - åtminstone för mig!

Sidor: << < (2/4) > >>

Tina:

Hej och välkommen!

Jag tror det är så att har man en historia av ständigt bantande så kan det ta lite tid för kroppen att ställa om sig och våga släppa från sig av reserverna. Jag har också stått still länge men fick resultat när jag i stort sätt uteslöt mjölprodukter. Tyvärr mådde jag inte så bra av det så nu är jag tillbaka där jag började igen. Men jag tror på att förr eller senare så kommer resultatet bara man har tålamod. Jag trivs så bra med att äta på det här viset så jag kan inte tänka mig att gå tillbaka till att äta massa kolhydrater igen.

Tina

idalinda:

Det här ätandet är högst personligt... min gubbe älskar ostar och därmed kan käka dom helt ohämmat.
Jag tror att jan lätt skulle kunna fixa ett helt kilo i under en dag och lite till på natten  :laugh:
och sedan undra varfor han går inte ner i vikt  :whistle:

Min vikt går ner när jag tramsar inte med kolisar i form av socker och dyligt, äter grönsaker, kött och fett och kanske lite ost  ( 2-3 hyvlade / dag).
Men om jag börjar käka massa oops med jordgubbar och vispgrädde  och mezeyogurt med bär på kvällen , står vikten still.
Det är helt ok liv för mig då jag vill att vikten ska stå still, men inte då när jag vill tuffa neråt.

Men det är väldigt individuellt vad man är sugen efter och vad kroppen tål.

I början blir det ofta så att man äter mycket mer kött än vad man skulle behöva. Det händer  helt enkelt därför att man inte tror att man man bli mätt med mindre mängd mat om man inte äter fettsnålt.

Men kom ihåg att många äter så här bara för välmåendets skull och bara det är mycket värd !

ankiarvid:

Tack alla - för välkomnande och respons från er alla - känner mig verkligen välkommen på detta trevliga forum!
Ska nu kika lite nogrannare på recept och få lite inspiration...

hemul:

Gör inte som kwidell och parkera dig i konditoriavdelningen hela veckan bara.  :bg:

kwidell:

:mad_roll: :mad_roll: hrmf!

Sidor: << < (2/4) > >>