Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 00:45:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 278615 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #390 skrivet: 2012.05.04 - 20:30:00 »

Imorgon åker jag, sjukt spännande ska det bli. Mest orolig är jag för maten, brukar vara besvärligt på flyg. Jag har kokat några ägg och har babybell med mig, Väl där gäller det att äta vällagad mat så man inte blir magsjuk. 36 grader varmt är det nu, lite jobbigt tycker jag.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #391 skrivet: 2012.05.04 - 20:42:54 »

Temperaturen låter underbar. Förutsatt att det finns ac på rummet. Ha en härlig vistelse!  :bearhug: _
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #392 skrivet: 2012.05.04 - 20:53:54 »

:byecry:

Oj! 36 grader! Vilken omställning!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #393 skrivet: 2012.05.04 - 21:44:27 »

Röstar på AC:n också och kryddig mat!
Hoppas att resan går bra, försök njuta av värmen!
Loggat
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #394 skrivet: 2012.05.05 - 22:57:01 »

36 gr?? inget för mej men ha en trevlig resa!!  :plane:
Loggat
Hovan
Full Member

Smörklickar: 5

Antal inlägg: 201

Mitt sommarnöje

« Svara #395 skrivet: 2012.05.06 - 14:32:12 »

36 grader är åt pipan för varmt för min del, vill helst att det ligger mellan 20 och 25 då är det som bäst då blir det :mc:
Loggat
Tina

« Svara #396 skrivet: 2012.05.06 - 16:18:09 »

Funkar bra med värmen för det är ac överallt. Lite yr blev jag när vi prutat hårt i värmen och sedan blev infösta för att titta på smycken. Då sa jag ifrån. Alldeles lagom varmt var det på eftermiddagen vid poolen och en dring i handen. Matmässigt har det funkat ok. Flygresan var inge vidare med en kalkongryta med ris. Hade tänkte äta på flygplatse nmen Frankfurt måste vara den tristaste flygplatsen i Europa. Ett kaffe och inget som var ok. Tur att jag grundat med äggmjölk.

Frukosten på hotellet är toppen, en kock som steker omelett efter önskemål, bacon, grillade tomater och en underbar fisk. Festade på färsk mango till efterätt. Till lunch en god currymix och helt ok att inte vilja ha bröd eller ris. Det trista tycker jag med att äta lchf på resa är att det är så gott med en kall öl men det funkar inte för mig. Lyckades få en drink av gin, sodavatten och lime och den var inte söt men man vet aldrig. Funka ok i alla fall.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #397 skrivet: 2012.05.06 - 16:57:20 »

värmen i dessa länder är helt annorlunda värme än här... mycket torrare!

Kul det blir bra med maten och NJUT av din tid där!
Loggat

Tina

« Svara #398 skrivet: 2012.05.06 - 19:14:48 »

Tack Mynlen, det ska jag.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #399 skrivet: 2012.05.06 - 19:39:27 »

Klart du ska. Ät av allt som verkar spännande. Man kan ju bara smaka om det är nåt väldigt sött eller bröd och sånt.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #400 skrivet: 2012.05.06 - 20:35:32 »

<Jag tycker det låter alldeles underbart! Ha så härligt!  :cheers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

« Svara #401 skrivet: 2012.05.13 - 17:08:37 »

Nu är jag hemma igen. Har haft det toppen men maten har varit besvärlig. På flyget var det inget vidare, fick någon gryta med linser och sedan innan vi landa en slags pirog. Tur jag hade reservproviant. Middagarna har gått bra, vi har bott på ett fint hotell med god Indisk mat och tyvärr en sådan där lerugn man bakar naanbröd i som jag bara inte kan motstå när det är nybakt. Förutom lite magknip när jag ätit för mycket naan så har magen skött sig utmärkt. Luncherna däremot var en katastrof. Vi var tvungna att äta i personalmatsalen för det fanns inget annat. Där bjöd det endast på vegitariskt vilket bestod av ris, bröd och lite olika såser. Minimalt med grönsaker och inget protein vad jag såg. Vad lever dom på? Men så hittade jag en kiosk som gjorde omeletter och efter det gick det bättre. Vi testade att dricka och äta färsk kokosnöt och oj va gott det var. Kokosen var liksom lite slemmig, inte hård som i de bruna vi köper.
Jo jag måste berätta om frukosten. Omelett lagad på beställning och till det bacon och grillad tomat. Till efterrätt en mango som var den godaste frukt jag ätit. Så jag har nog gått upp ett par kilon på resan med alla avsteg men så får det bli. Inte ofta man får äta så gott.
Shoppat har jag gjort så klart, massor med sköna sidentunikor för 70:- st och en massa annat. Jag hoppas jag får åka tillbaka i höst.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #402 skrivet: 2012.05.13 - 18:03:24 »

Oj vad skoj det låter! Men vilken konstig lunch. Var det inte ens bönor eller linser?
Loggat

Tina

« Svara #403 skrivet: 2012.05.13 - 18:48:11 »

Nä bara sådan där currysås. I en sås läg det lite ockraliknande grönsaker och sedan ett berg av ris. Men så är de rätt kraftiga de flesta som jobbar där.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #404 skrivet: 2012.05.13 - 19:10:11 »

Jag lider med dig!  :cry: Men det låter som om du kompenserade dig rätt bra vid andra tillfällen.  :lol:
Loggat

Sidor: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544