Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 19:54:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 278450 gånger)
0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #330 skrivet: 2012.03.05 - 20:31:21 »

Att orka hela 7 timmar, WOW, bara det!
Fint att ni kunde få det gå runt med maten också!
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #331 skrivet: 2012.03.06 - 10:23:09 »

Det "värsta" är att han var helfräsch igår också. Jag skulle nog inte komma ur sängen efter en sådan runda.

Själv ligger jag däckad i förkylning idag. Alla runt mig, inklusive maken har varit väldigt sjuka senaste månaden så det har väl bara varit en tidsfråga innan det var min tur. Men som ofta har jag inte så starka symptom, lite snuva, tung i huvudet men framförallt trött och seg.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #332 skrivet: 2012.03.06 - 11:41:03 »

Ush, det är väl Vasloppsstressen som släpper nu och även du har blivit mottaglig.
Kräv nu en ordentlig passning med allt som man kan önska sig!
Loggat
Tina

« Svara #333 skrivet: 2012.03.08 - 09:09:36 »

Ligger fortfarande däckad, jättetrist. Jag som ska på introduktionskurs med jobbet imorgon och har helgen fullbokad. Maken har passat så gått han kan, han är krasslig han med och även sonen. Har hittat något nytt preparat, pelargonextrakt men jag tycker inget hjälper just nu, bara att vila.
Loggat

Tina

« Svara #334 skrivet: 2012.03.12 - 15:40:29 »

Blev ingen kurs men helgens aktiviteter klarde jag av de jag var tvungen till. Har jobbat en sväng idag också, bara måste. Det är väl bara att rida ut eländet. Det värsta är att jag ska hålla kurs på torsdag och då är det jobbigt om man är vimsig och tappar tråden.

Men en helt annan sak, jag funderar på om jag inte tål laktos. I lördags åt jag våfflor till lunch och sedan var jag jättegasig hela kvällen. Magen var ok på söndagen men så gjorde jag äggröra med grädde i, genast satte magen igång och knorra. Alltå Idalinda, om man inte kan äta mjölkprodukter och inte gluten, va sjutton äter man då? Kanske lika bra att börja fettfasta som verkar senaste "flugan" på Kif.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #335 skrivet: 2012.03.12 - 16:00:54 »

Brukar du inte äta grädde och sånt annars då? Det kanske är för att du är dålig bara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

« Svara #336 skrivet: 2012.03.12 - 16:08:31 »

Jo jag brukar äta grädde, ost, yogurth och sånt. Magen har ju krånglat ett tag nu. Det var en jobbarkompis som tipsade om att man kan utesluta allt med laktos i 2 veckor för att se om det blir bättre.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #337 skrivet: 2012.03.12 - 16:32:48 »

Hoppas verkligen att det inte är så, för den här maten blir ganska trist utan det.
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #338 skrivet: 2012.03.12 - 19:17:26 »

Tina, om det är laktos som du inte tål så finns det ju många laktosfria produkter. Om det är mjölkprotein så blir det till att utesluta alla mjölkprodukter. Men du kan ju testa laktosfritt ett tag. Det kan ju räcka med det. :smile:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #339 skrivet: 2012.03.12 - 19:25:07 »

Jup, testa laktosfritt först, alla mjölkprodukter finns ju laktosfritt och de smakar  som vanligt ( speciellt valios produkter!)

Om det visar sig att det är mjölken som är boven, då lovar jag hålla dig i handen och tipsa om allt som man kan äta ändå...
Loggat
Tina

« Svara #340 skrivet: 2012.03.13 - 09:48:34 »

Tack, va gulliga ni är. Ska inhandla laktosfritt och börja med det. Igår åt jag ingen gädde alls och magen mår bra.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #341 skrivet: 2012.03.13 - 15:14:58 »

Innan du målar fan på väggen, tänk på att man kan vara tillfälligt laktosintolerant också, om det är nåt annat problem med magen. Jag var ju det i över ett år och det var riktigt illa, vek mig av smärta om jag fick i mig laktos.
Loggat

Tina

« Svara #342 skrivet: 2012.03.15 - 21:59:39 »

Jag har faktiskt klarat lite grädde nu fast magen knorrar lite.
Åh imorgon ska jag vara på konference hela dagen och kvällen. Tycker sådant är så jobbigt för man får alltid i sig saker man inte vill äta. Jag som kommit igång med ett litet test. Jag läste lite på Anna Halléns sida, en tjej jag gillar skarpt. Kom fram till att jag kanske äter för lite. Jag har enormt svårt att komma upp i vettigt kaloriintag. Jag tog och registrerade min mat en dag och det blev max 1500 kcal. Så nu har jag testat att tvinga mig att äta mig proppmätt och ökat på portionerna. Istället för att äta mig ohungrig så äter jag mig mätt alltså. Redan efter en dag har jag gått ner men det kan vara tillfälligt fast det är trots lingonvecka så kanske funkar det. Men jag har svårt att tänka mig att det skulle visa sig så fort. Kul att prova i alla fall.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #343 skrivet: 2012.03.15 - 22:22:48 »

Vad har då hänt? Du åt väl för mycket du också förut.
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #344 skrivet: 2012.03.17 - 11:58:58 »

:smack_head: Tina, jag glömde ju att skriva att det finns Lactras att köpa på Apoteket. Man tar en eller ett par kapslar just innan man äter nån mjölkprodukt. Så bryter det ner laktosen. Speciellt bra att ha till hands när man inte kan få laktosfritt. Sorry att jag inte kom på att skriva det tidigare.
Loggat
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544