Fjällmor
|
|
« Svara #15 skrivet: 2009.02.05 - 20:12:02 » |
|
|
|
|
Loggat
|
Peace, love and all that jazz! /Fjällmor
Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.
Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!
Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #16 skrivet: 2009.02.05 - 20:46:40 » |
|
Jag plattade ut dem i ett tunnt lager mellan plastfilm så man kan bryta/skära av så mycket man vill ha. Sen hackade jag dem frysta. Läste om det på nån steviasajt. Fönster spelar absolut ingen roll på vintertid På sommarn så klart! Jag har ju sått frön flera gånger, tagit sticklingar också, och det blir alltid lianer. Min brevkompis i Australien får ju också lianer. Hur förklarar ni det va?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #17 skrivet: 2009.02.06 - 16:05:26 » |
|
Visst är dom långa, rankorna, men de står på en stadig pinne hos mig i alla fall
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #18 skrivet: 2009.02.06 - 16:15:57 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #19 skrivet: 2009.06.28 - 00:05:37 » |
|
Nu har jag precis beställt hem lite mer Stevia .. köppte första gången för några veckor sedan, på hälsokost här i kista.. men det var svindyrt! och jag köppte bara i flytande form. .. så nu beställde jag i pulverform i stället! .. bra att ha lite av varge tycker jag! nu när jag vet att det är bra!... skulle bra gärna vilja odla egen.. men som vi bor nu så tror jag inte det fungerar tyvärr.. speciellt inte med våra katter! .. de har en förmåga att äta precis allt levande jag har i fönstren!
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
esther
|
|
« Svara #20 skrivet: 2009.09.22 - 23:58:26 » |
|
kwidell.. jag har oxå såna katter..
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #21 skrivet: 2009.09.23 - 09:41:59 » |
|
välkommen till klubben Esther! .. visst är det tråkigt!.. att man inte får ha någonting ifred i fönstren!.. men allt som e levande ska tydligen gnagas på.... inklusive de få gånger jag har blommor i vaser! men visst e de gulliga i övrigt de små liven!
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
esther
|
|
« Svara #22 skrivet: 2009.09.23 - 11:00:11 » |
|
Blommor i vas är ett minne blott här i huset. Om man vill se det positiva sparar vi en massa pengar då jag tidigare var svårt beroende av fredagsbuketter både i kök och vardagsrum. Vissa krukväxter går bra, men färgglada blomster smakar mumma har jag förstått. Det är väl med kissarna som med oss, man äter lika mycket med ögon som mun.. Fast som du är inne på; vete skråen (lokalt kraftuttryck) vad dom skulle kunna hitta på som höll en arg i mer än tolv sekunder...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Lingon
Jr. Member
Smörklickar: 1
Antal inlägg: 34
|
|
« Svara #23 skrivet: 2009.09.23 - 22:40:19 » |
|
Nu har jag precis beställt hem lite mer Stevia .. köppte första gången för några veckor sedan, på hälsokost här i kista.. men det var svindyrt! och jag köppte bara i flytande form. .. så nu beställde jag i pulverform i stället! .. bra att ha lite av varge tycker jag! nu när jag vet att det är bra!... skulle bra gärna vilja odla egen.. men som vi bor nu så tror jag inte det fungerar tyvärr.. speciellt inte med våra katter! .. de har en förmåga att äta precis allt levande jag har i fönstren! Flytande stevia? Måste provas. De smulade bladen är trevliga för att man ser vad det är, men de passar inte i alla sammanhang. Undrar hur de färska bladen smakar? Kanske skulle prova i en kruka eftersom mina katter går ut när de vill beta.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #24 skrivet: 2009.09.23 - 22:59:27 » |
|
Flytande kan man göra själv av pulvret. Köp en pipettflaska och lös det i alkohol så riskerar du inte att det blir dåligt. Annars går det nog med vatten också.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Caroline Cornelia
Newbie
Smörklickar: 3
Antal inlägg: 16
|
|
« Svara #25 skrivet: 2009.09.24 - 08:33:56 » |
|
Hej! Ville bara säga att om det finns fler än jag som inte får till att hålla liv i sin Stevia växt och vill köpa färdig stevia billigt så finns det massor på den här sidan: http://www.iherb.com/Search?kw=steviaJag har köpt både i portionspackningar och flytande från NuNaturals och är mycket nöjd.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Lingon
Jr. Member
Smörklickar: 1
Antal inlägg: 34
|
|
« Svara #26 skrivet: 2009.09.25 - 11:10:05 » |
|
Flytande kan man göra själv av pulvret. Köp en pipettflaska och lös det i alkohol så riskerar du inte att det blir dåligt. Annars går det nog med vatten också.
Provar med vatten. Alkohol är äckligt. Tycker jag, alltså.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #27 skrivet: 2009.09.25 - 11:54:38 » |
|
Du lär inte märka en eller två droppar t.ex. i en kopp kaffe. Fast jag brukar göra lite (stevia-) svagare lösning som jag har och droppar på bakelsebottnar och sånt. Då är det rätt gott men lite spritsmak.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
esther
|
|
« Svara #28 skrivet: 2009.11.09 - 20:49:18 » |
|
Här köpte jag stevia, grön och vit; http://www.friendlyshop.nu/index.phpDå det är mitt första köp kan jag inte bedöma vare sig pris eller kvalitet. Men servicen var snabb och personlig. Har beställt två gånger och fick med generösa gratisprov. När jag köpte grön stevia fick jag en liten påse med vit och vice versa. Sen fanns där gratis thepåsar (3-4 st per gång) och vid andra beställningen fick jag grön stevia i ströare till refillpris. Tummen upp..
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #29 skrivet: 2009.11.10 - 03:25:44 » |