hemul
|
|
« skrivet: 2008.11.30 - 08:19:11 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Bookia
|
|
« Svara #1 skrivet: 2008.11.30 - 08:30:22 » |
|
Det låter ju onekligen som en interessant teori, sen hur sann den är, det är en annan femma. Om den nu är sann, så är det ju bara bra att man äter LCHF och på så vis minskar mängder inflammationer i kroppen.
|
|
|
Loggat
|
All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident. We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #2 skrivet: 2009.02.20 - 11:11:11 » |
|
Vet inte hur många här som har läst Sanna Ehdins böcker, men hon hävdar ju att fetma är en form av inflammation. När jag läste det, fattade jag ärligt talat ingenting, och inte heller har jag forskat i det. Men här kom ju svaret på varför!
|
|
|
Loggat
|
Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #3 skrivet: 2009.11.20 - 01:53:34 » |
|
Jag tycker också att det är svårt att förstå vad Sanna Ehdin säger.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #4 skrivet: 2009.11.20 - 01:56:28 » |
|
Runt om i världen har man gjort experiment med möss, där man flyttat subkutanfett in i bukhålan och man fann, att det i själva verket förbättrade ämnesomsättningen. Det kunde de få göra på mig!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #5 skrivet: 2009.11.20 - 02:56:47 » |
|
Jag tycker också att det är svårt att förstå vad Sanna Ehdin säger. Trots allt, så tycker jag att en hel del av det som hon skriver är bra, och har ganska så stor relevans! Vad jag egentligen menade, var att Sanna Ehdin gav mig svaret på varför fetma var en form av inflammation. Det var jäkligt roligt att läsa om det hela, och samtidigt tyckte jag att det hela var ganska så informativt! Men, som jag redan sagt i en tidigare tråd, jag tror lite grand på sånt där, och tycker att det är intressant!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #6 skrivet: 2009.11.20 - 03:07:14 » |
|
Brukade läsa på hennes sajt för flera år sedan och jag blev då bara mer förvirrad.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #7 skrivet: 2009.11.20 - 03:12:11 » |
|
Ok. Men jag köpte en liten bok, och den var bra. Tror att den hette "Vägen till hälsa" eller nåt. Men nu är den boken tyvärr glömd och begraven. Hamnade under badkaret i en sjö av vatten...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #8 skrivet: 2009.11.20 - 03:20:20 » |
|
Jaha. Nu måste jag dit och läsa då få se vad jag tycker nu.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #9 skrivet: 2009.11.20 - 03:35:15 » |
|
Jag tycker att Sanna Ehdin har lite väl mycket grejer för sig, men hon har ändå en bra inställning till det vi äter, eller kanske snarare det vi "ska" äta. Hon tycker att det mesta ska vara ekologiskt, liksom de flesta av oss andra. Hon tycker dessutom att man ska äta varierat pga att man kan få sjukdomar annars. Något som jag definitivt håller med om. Dessutom håller hon, i den bok jag talar om, på med både candidautdrivning och leverrening. Det sistnämnda har jag hört ska vara lite häftigt, men det förstnämnda tror jag sådär på med tanke på Bookia, och vad hon har varit med om... Men boken är jätteintressant!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #10 skrivet: 2009.11.20 - 03:39:25 » |
|
Hon har ju gjort om sajten alldeles! Det blev för jobbigt för mig att hitta där.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #11 skrivet: 2009.11.20 - 04:31:49 » |
|
Vad vet jag? Jag läste ju en bok! Lite skillnad på upplägg kanske! Men jag ska gå in där och kolla om det är något, av allt det jag gillade i boken, som jag gillar och känner igen på hennes hemsida!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #12 skrivet: 2010.10.22 - 22:31:19 » |
|
Vet inte hur många här som har läst Sanna Ehdins böcker, men hon hävdar ju att fetma är en form av inflammation. När jag läste det, fattade jag ärligt talat ingenting, och inte heller har jag forskat i det. Men här kom ju svaret på varför! Är det i Den självläkande människan? DEn finns som e-bok på biblan, men jag har inte lust att läsa den om det inte står om det jag vill veta.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #13 skrivet: 2011.03.07 - 06:57:47 » |
|
Kom att tänka på den här tråden för jag läste om en teori som gick ut på motsatsen - att inflammation orsakar fetma. Ack ja.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #14 skrivet: 2011.03.25 - 01:39:35 » |
|
Kom att tänka på den här tråden för jag lästa om en teori som gick ut på motsatsen - att inflammation orsakar fetma. Ack ja.
Det var ett tag sen du skrev detta, men det var samma sak som Sanna Ehdin skrev. Bara det att jag kanske uttryckte det på ett annat sätt. Nämligen fel sätt. Men det var just detta att om kroppen är inflammerad, så blir man fet pga den skyddar sig. Det var inte så att man blir inflammerad pga man är fet. Eller krånglade jag till det nu igen?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|