Ja...
vi får se hur långt han kommer, i min regi.
Nu följer son-nyheter:
I söndags återinförde jag AD - dropparna efter lite diverse lästa artiklar om att D - vitaminbrist kan påverka just autister. I samma veva har jag börjat ge honom extra C - vitamin, B får han redan.
Idag är det onsdag, och under veckan som varit så långt har hänt följande:
tycker att han är mera social. Helt plötsligt tar han EGNA initiativ till bus och gos, kittlingskrig och bus i stora sängen, med lillasyster och mig. Sånt syns, tro mig! Att han kommer till MIG och vill sitta i knäet, och sedan ser på mig med en lurig blick ("kittla mig!"
) hör ju inte till vanligheterna.
Han busar med sin lillasyster, inte heller något som hör till vanligheterna. Igår satt de båda i soffan och han lutar sig tillbaka på henne och båda skrattar och fnittrar.
Ögonkontakt har jag haft mer, ser jag och det är lite mindre "kolibrivingar" över armarna.
Han sjunger och pratar mera, jag hör nya ord.
Han leker låtsaslekar, och sitter bredvid sin syster och leker med fisher-pricehus, verkligen leker.
Allt det här har alltså bara exploderat fram under loppet av några dagar, och det verkar hålla i sig.
Lite svårt att tro på slumpen, att det bara RÅKAR komma samtidigt som jag börjar ge honom nya vitamintillägg...
Så vi får se. Vad som händer.