Nu måste jag faktiskt lägga in ett veto.
Min minsta skrutt ammades helt tills hon var 4 månader. Helst hade jag velat fortsätta ännu längre men jag kände att hon inte blev riktig mätt. (Visst hon ammades delvis tills hon var 8 månader men sedan började hon bita mig för att visa att hon verkligen inte hade nåt intresse mera). Hon hade inte riktig tid att dia och kollade vad som hände omkring hela tiden. Därför började jag med smakportioner och det fungerade jättebra.
Sedan var hon runt 7,8 månader och då fick hon tillsammans med sina systrar magsjuka och hon kräktes så som jag aldrig tidigare har sett någon kräkas. Därefter var det STOPP. Hon åt ingen mat överhuvudtaget
Det enda som hon tog var flaskan.
Nu är det ju som så att jag inte ger henne vanlig välling men jag kan verkligen gå i försvar när folk kritiserar mammor som ger sina barn modersmjölkersättning eller välling. Vad ska de göra istället? Ibland fungerar inte amningen eller det finns andra anledningar varför man är tvungen att avbryta amningen. Och tyvärr är det så att ersättningsmaten är kass men vad hade ni gjort? Ett dåligt alternativ är bättre än inget alternativ alls :-(