Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 09:28:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Besök hos doktorn  (läst 31317 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #15 skrivet: 2008.10.02 - 18:32:40 »

Fixar du inte fil  ?
Surmjölksprodukter brukar ju funka bättre, stackarn  :frown:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2008.10.02 - 20:21:07 »

Tydligen inte. Gör du det? Kan ju ha varit mjölken i chokladen kvällen innan också, men jag tror inte det. Ska försöka igen, men ta mycket mindre. Öka gradvis liksom. det var ju den ursprunkliga planen.

Idag har jag köpr en glassmaskin i varje fall! Tål jag gräddsås utan att ta laktas så kan jag ju kosta på mig att ta lite mer ibland.  :yay:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #17 skrivet: 2008.10.03 - 19:45:34 »

Jag käkar meze obehindrat ...
ost, vispgrädde verkar också fungera just nu...
Till mjölken tar jag fortfarande en tablett , bara för att jag kommer fortfarande hur det känns att glömma det ...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2008.10.03 - 20:37:31 »

För mig verkar kokt funka. Jag ska testa ordenligt famöver. Ska först och främst se till att få i mig lite varje dag så jag inte förlorar den laktasproduktion jag har kvar.

I kväll blir det glass! :yay: Den står och surrar i köket nu. Har inte bestämt om jag törs hoppa tabletten, men jag gjorde efter ett recept där man värmer allting och det underlättar ju. 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2008.10.05 - 05:18:41 »

Och om det inte lyckas kan du ju alltid prova med lite nagellack. :smile: :lol: :lol1: :laugh: :thumbsup:

Tji fick du! Igår drog jag ut den. :tongue_wag: Det var roligt.  :lmao:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
pitch
Full Member
***

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 184


Jag och mitt hår


« Svara #20 skrivet: 2008.10.05 - 12:21:26 »

Vill man bli av med vårtor kan man ju alltid testa med hypnos. Jag läste någon gång om en hypnotisör som fick en kille med 100-talet vårtor bli helt symtomfri efter ett par veckor mha hypnos. Jag blev själv av med en envis vårta i min ungdom mha en tusensköna...
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #21 skrivet: 2008.10.05 - 13:13:39 »

Som barn blev jag av med några envisa vårtor på händerna genom att droppa maskrossaft på de, så ofta jag kom ihåg, och lät saften torka in. Det var ett tips från min farmor. Vårtorna försvann efter par dagar, jag hade dragits med de i många år då.
På gymnasiet smittades jag av vårtvirus igen i skolans duschar, jag fick en stor på undersidan av högra stortån. Denna växte sakta men säkert, jag försökte behandla med allt, maskrossaft, ACO vårtmedel (vedervärdigt) men när stortån bestod av 1/3 vårta som gav upphov till smårvårtor på resten av foten samt hade spritt sig på andra foten blev jag tvingad att söka mig till en hudläkare. Det finns/fanns en med privatpraktik i Luleå, han lokalbedövade runtomkring vårtorna och brände bort dem med laser. Enligt hans egen utsago hade han aldrig sett så svårt fall när det gällde stortån, han fick bränna bort nästan hälften av stortån och kom nästan till nageln, underifrån. Det tog flera månader innan det läkte igen. Efter det hade jag i flera år inga problem med vårtor, men nu har vårtan på stortån återkommit, har haft den i drygt ett år och den är fortfarande väldigt liten, så förhoppningsvis blir den inte större.  :neutral:
Ibland kan man ju få så envisa vårtor att bara laserbränning återstår. Då får man nog söka sig till privatläkare. Denna läkare vi gick till hörde till FK så jag var bara tvungen att betala den vanliga summan för ett läkarbesök.  :thumbsup:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2008.10.05 - 15:32:08 »

Fy så läskigt! Min var bara liten, men den gjorde ont då den satt mitt i trampdynan. Doktorn vägrade ta bort den. Han sa att de slutat både skära och bränna för att ärren var värre än själva vårtorna. Övertalning bet ej.

Vad gjorde du med tusenskönan, pitch? Gned in saften som med Bookias maskros?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #23 skrivet: 2008.10.07 - 11:01:57 »

Och hur går det nurå?  :shock:
Loggat

Ha en fettrik dag!
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #24 skrivet: 2008.10.07 - 14:22:00 »

Doktorn vägrade ta bort den. Han sa att de slutat både skära och bränna för att ärren var värre än själva vårtorna. Övertalning bet ej.

Ärr???  :rolleyes: Han gröpte ur 1/3 av min stortå samt brände bort en hel del vävnad annorstädes på fötterna, och jag har icke ett endaste märke. Det syns knappt.  :flirting:  Synd att jag inte har något bildbevis, men det såg så äckligt ut när det läkte, att fota eländet var det sista jag tänkte på.
Kan ju iofs ha att göra med att jag ärrar väldigt lite rent allmänt. Men ändå, man tycker ju att det borde bli märken på stortån, i alla fall lite. Men icke.  :lol:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2008.10.17 - 16:57:18 »

Vad konstigt. Tyckte precis jag kommenterade Bookias inlägg förut. Nåja. Jag tänkte säga nåt om att ärr brukar ju inte göra ont, speciellt inte ett så litet som det hade blivit efter min lilla söta vårtis. Men han hade väl rätt, för det gick ju bra med hans metod också.  :tongue:

Liten uppdatering bara. Svaren på bajsproverna visade förstås ingenting. Skönt ändå eftersom de testade för polyper och annat läskigt också, inte bara bakterier.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #26 skrivet: 2008.10.17 - 20:42:45 »

Så nu slipper du bajsa :laugh:...  .....på provrören mer ?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2008.10.17 - 22:06:07 »

Jaa, om det inte kommer tillbaka.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #28 skrivet: 2009.03.13 - 23:13:06 »

Om det är en vårta så finns det ännu bättre medel och billigare. Köp ofärgat nagellack och sätt på så fort det nöts bort. Det går fortare att få bort än med vårtmedel från apoteket som kan ta evigheter att få bort det med.
 :pippi:
Är det sant? Kan man få bort fotvårtor genom att sätta nagellack på dem? Det visste inte jag, och vårtmedlet luktar ju skunk! Hur ofta ska man sätta på nytt nagellack då? För i det fallet lär man ju knappast behöva mjuka upp fotvårtorna innan.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2009.03.13 - 23:21:39 »

Det jag köpte luktade mums! Jag älskar lukten av eter!  :clapgrin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544