Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 22:11:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: alternativa mensskydd! namninsamling...  (läst 7925 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sirpa
Aspirant


Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« skrivet: 2008.05.14 - 08:57:47 »

Adress: http://www.namninsamling.com/alternativa_mensskydd

Vi vill ha alternativa mensskydd på Apoteket!

Vanliga tamponger och bindor bidrar till stora sopberg och stora hål i våra plånböcker. Vi tycker att Apoteket ska ha naturliga och ekologiska mensskydd i sitt sortiment. Naturtamponger (menssvamp), menskoppar och tygbindor är alternativ till de vanliga tampongerna och bindorna. Menskoppen kan återanvändas i 10 år och minskar utgifter och sopor avsevärt. Naturtampongen är gjord av natursvamp och kan hålla i många år för att sen komposteras. Varken naturtampongen eller menskoppen sliter på slemhinnorna som vanliga tamponger kan göra. Tvättbara tygbindor är också ett alternativ, som också är mer hälsosam för kroppen och mer miljövänlig då man kan använda samma bindor flera år. Med de vanliga engångsbindorna kan huden inte andas naturligt och det uppstår lättare svamp och bakterier.

När människor idag börjar bli mer och mer medvetna om hur de kan agera mot miljöförstöring och klimatförändringar borde Apoteket ta in ett sortiment som hjälper oss att handla ekologiskt samt upplysa om de alternativa mensskydd som finns tillgängliga.

Vi kräver ekologiska naturliga alternativ till mensskydd på apoteket!


Adress: http://www.namninsamling.com/alternativa_mensskydd
Loggat
Pippiputti
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 74



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.05.14 - 21:47:58 »

Jag har skrivit på.
Har själv en menskopp och det är det bästa köpet jag någonsin har gjort  :thumbsup:
Skulle aldrig vilja använda en binda igen. Känns både ofräscht och som en stor miljöbelastning.
Så mycket som bindor kostar idag och jag som blöder så pass mycket att det går åt 2-3 paket varje period har tjänat in kostnaden av menskoppen på 3 menstruationer. Så nu har jag gratis mensskydd i många år framöver, tror det står att den skall hålla i ca 10 år.

Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2008.05.16 - 19:35:49 »

Har funderat menskopp under ett år , men kommer aldrig till skott  :sad:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008.05.16 - 21:12:56 »

Äsch, ta vattenkannan, vetja!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008.05.16 - 22:49:18 »

Har funderat menskopp under ett år , men kommer aldrig till skott  :sad:

 :redface:

me 2, sen vart jag gravid - snacka om att spara  :whistle: Men snart är det ju dags igen  :glare:

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2008.09.29 - 22:56:54 »

Jag har väl babblat någon annanstans redan att manicken är inhandlad och prövad under två mens.
Helt suverän! man glömmer att man har mens... det är sant, och  den är verkligen enkel att använda !
Vill absolut inte var utan  :yay:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2008.09.29 - 23:00:06 »

 :huh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2008.10.01 - 20:27:25 »

Jag har väl babblat någon annanstans redan att manicken är inhandlad och prövad under två mens.
Helt suverän! man glömmer att man har mens... det är sant, och  den är verkligen enkel att använda !
Vill absolut inte var utan  :yay:

instämmer fullständigt, jag är frälst! Den har förändrat mitt liv under 1,5vecka/månad...

 :yay: :worshippy: :yay:

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #8 skrivet: 2008.10.01 - 21:33:35 »

Jag missade ta med min när vi åkte på semester nyss (eller rättare sagt, jag räknade med att hinna hem innan jag behövde den, men jag och min kropp räknade olika). Det var ju bara att köpa bindor och tamponger, har varken använt det ena eller det andra på flera månader. Det var inte alls roligt! Och så mycket skräp det blir, det hade jag alldeles glömt bort. Hade även förträngt hur ofräsch man känner sej.
Menskoppen är nog en av de bästa investeringarna jag har gjort, jag ångrar mej inte en sekund.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544