Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 09:26:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fasta  (läst 24113 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #45 skrivet: 2020.11.25 - 20:27:39 »

Bra du är tydlig  :lol1: Då ska jag absolut inte köpa fjädrande stavar.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #46 skrivet: 2020.11.25 - 20:37:51 »

Men vad tror du om nån från den här sidan?
https://stavgangsbutiken.se
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2020.11.26 - 07:23:55 »

Jag vet inte. Är väl ingen expert heller!  :crazy:

Men jag *tror* inte det där är så kända märken. Har bara sett dem på den sajten. Men jag tror inte heller det skiljer så himla mycket i funktionalitet på olika stavar, bara de är lätta, har bra handremmar och tassar. Det är nog mer detaljerna som skiljer. Som att några har superbra handremmar (som en del gillar och andra inte). Några andra har världens smartaste låsmekanism o.s.v.. En del användare svär på att alu är bäst, andra vill ha kolfiber. Därför jag valde en mix av materialen, eftersom jag inte vet.  :lol:

Mina kom igår och jag hade omedelbart sönder dem. Låsmekanismerna ballade ur p.g.a. att jag följde instruktionerna... Men det håller på att lösa sig i samarbete med supporten (som svarade inom en timme efter 19 i går kväll). :inlove:

De är ivf väldigt fina. Superlätta, känns nästan konstigt. Handtagen är mycket tunnare än på mina gamla, superbra! Var orolig att de skulle vara för tjocka iom att det är unisex. Kan vara jobbigt att greppa karlsaker med sina små tassar ibland. Hann bara testa inne innan jag hade sönder dem, men "handskremmarna" var verkligen bekväma! Staven liksom sitter som gjuten av sig själv. Mina har också en snabbmekanism så man lätt kan klicka loss handsken från staven. Tror jag är väldigt bra. Man kommer ju att behöva snyta sig, fippla med mobilen och allt möjligt och då vill man inte ha en stav hängande från handen. Enklare att bara ta loss handsken än processen att spänna upp och dra ur handen och sen sätta fast allt igen.



* handskrem.jpg (568.76 KB, 800x1067 - visat 602 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2020.11.26 - 07:28:29 »

Jo, mina har en smart grej till, Smart Tip eller vad de kallar det. Man behöver inte ta bort gummiploppen (vilken man så klart skulle tappa bort inom en månad) om man vill ha piggen ute. Man lossar en spärr därnere och drar upp gummipluppen. Då tränger piggen ut genom pluppen. Staven är alltså fortfarande precis lika lång eftersom det är gummitassen som skjuts upp och inte piggen som kommer ut. Visste inte hur det funkade innan jag fick stavarna och blev glatt överraskad. De är duktiga på att berätta om vilka finesser deras grejer har, men beskriver inte vad de egentligen gör.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #49 skrivet: 2020.12.06 - 21:07:55 »

Nu har jag kört 5:2-fasta i 10 veckor tror jag med nån halvvecka nånstans i mitten.

Jag har inte fått den påverkan på inflammationen i tåledan som jag hade hoppats på men har gått ner i vikt lite. I början var det inte mycket som hände. -2 hekto kunde vara +2 hekto veckan därpå och när jag var iväg på träningshelg så blev plus 2 kg(!) trots att jag snarare åt mindre än vad gör hemma normalt sett. Men den senaste månaden har det varit ca -5 hg i veckan och totalt 6 cm i midjan och -5 kg totalt.

Det är förstås väldigt skönt men jag vill ju ändå ha mer effekt på foten. Men trots att den fortfarande är svullen, lite varm och gör ont så är det faktiskt ändå ngt som känns bättre. Jag har svårt att gå ute för knät är fortfarande lite överansträngt och knakar obehagligt vid varje steg.    Men jag lever på hoppet ändå  :crazy:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2020.12.07 - 17:02:09 »

Det är ju jättebra viktnedgång! Men behöver du gå ner så mycket?

Om du nu är överbevisad om att fasta inte har effekt på artrosen, ska du lägga av då eller?

Citat
Jag har svårt att gå ute för knät är fortfarande lite överansträngt och knakar obehagligt vid varje steg.

Ahem... stavar...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #51 skrivet: 2020.12.09 - 19:17:34 »

Ja jag behöver absolut gå ner i vikt. Jag har alltid guppat lite upp och ner plus minus 3 kilo men de senaste två åren har jag sakta klättrat uppåt i vikt. Och så var det där med att jag plötsligt inte kunde dra in magen vilket jag alltid kunnat gjort tidigare.

Och även om inte fasta specifikt hjälper mot artros så är ju viktnedgång i princip alltid positivt för hälsomarkörer och kan ju göra sitt till. Jag har knappt ett kilo kvar till bmi 25 vilket känns som ett bra mål att försöka hålla sen.

 :smile:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2020.12.10 - 04:16:09 »

BMI 25... du väger alltså runt 70 kg.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #53 skrivet: 2020.12.12 - 12:55:08 »

I wish, men nej 70 känns väldigt långt bort. Men jag skulle vara väldigt nöjd om jag kan landa på 75 med mer muskler än vad jag har idag. Fast jag har i princip inte tränat nånting förutom armhävningar på knä sen i början på oktober.

 :cry:   :worried:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2020.12.12 - 13:00:43 »

Då är du kortare än jag t.o.m.!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544