Din son kanske skulle prova de jag äter? Kostdoktorn propagerade ju för D-vitamin redan på den tiden han jobbade som läkare. Han skrev att han trodde risken för överdosering var minimal. Han rekommenderade D till sina patienter, men ingen hade kommit upp i värden mycket över lägre gränsvärdet. Jag hade lyckats övertala min läkare att få ta ett test och jag låg mitt i intervallet. Nu är det ju inte säkert att det är bäst, men det visar ivf att mina piller är potentare än de kostdoktorn rekommenderade sina patienter, tycker jag. Det är ju inte bra att din son har kroniskt låga värden.
Vad glad åt familjen. Jag har träffat en människa inomhus vid ett tillfälle sedan i mars. Jo, jag är rädd för covid. Det beror mycket på att en bekant dog i respirator alldeles i början och att killan jag berättade om och hans mamma var så himla sjuka och inte fick vård. De bor nära. Jag stod ofta utanför deras fönster och kollade att det lyste och så. Och rapporterna från sjuksängarna via telefon var läskiga och skrämmande. Tror aldrig jag hört dödsångest i någons röst förut. Det kom så himla nära. Att jag varit nära att dö av virsusinfektioner två gånger och inte är så säker på att jag ska få en chans till gör väl sitt till. Är ju eventuellt i riskgrupp också. Jag går och handlar och så, men försöker klara mig med en gång i veckan. Träffade folk utomhus så länge vädret tillät (har väl aldrig bjudit på och initierat så många picknickar...), men jag umgås inte inomhus.
Nu lider jag inte jättemycket av det. Jag har rätt lätt att slå mig i slang med folk jag träffar på när jag är ute och cyklar eller går. Och sånt har alltid gett mig rätt mycket. Jag låter min lust att hälsa på hundar flöda fritt. Då får man både lite kroppskontakt, med hunden, och en pratstund med ägaren. Man får inte vara dum!
Nä, D är nog rätt outforskat. Det är väl inte så länge man varit medveten om betydelsen för immunförsvaret ens?
80 dagar! Det var det jävligaste jag hört! Hur mår han psykiskt då? Upplevde han det där med vanföreställningar o.s.v. medans han låg i respirator eller var han helt borta?