Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 09:48:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bättre att vara fet än att banta - Fredrik Nyström  (läst 20981 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2021.02.19 - 20:28:12 »

Jamen det var ju Fredrik Nyström. Han pratade väl om den studien i programmet, antar jag?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/han-lat-studenterna-frysa
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #16 skrivet: 2021.02.20 - 12:43:44 »

Äre så smart att kyla ner just den kroppsdel du har värk i då? Själv fryser jag inomhus hela vintern, men inte hjälper det.

Var nåt försök häromåret där folk fick typ sitta på balkongen och frysa. Minns inget mer om det.

Ja det var Nyströms studie och de satt en timme om dagen och frös. Huvva  :max-shock:

Och nä jag vet inte om det är så klokt men man blir ju lätt desperat när man har ont.
Jag resonerar som så att om det är en inflammation för att kroppen inte begriper bättre kanske den fattar att den ska låta bli om jag kyler ner kroppsdelen som har inflammationen. Tänker att det inte gör så mycket skada utan möjligtvis inte hjälper om det är fel. Man skulle ju kunna testa bara ett par veckor. Räcker ju att ta en hink med vatten och isbitar och testa en stund varje dag...

 :hm-hm:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2021.02.20 - 13:38:01 »

Men tänk om det gör det värre då? Har du testat stavar än förresten? Antar inte. :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #18 skrivet: 2021.02.21 - 07:57:44 »

Men tänk om det gör det värre då? Har du testat stavar än förresten? Antar inte. :rolleyes:

Nä  :redface:  jag vet ju inte vilka jag ska köpa ju!  :nonono:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2021.02.24 - 18:40:16 »

Men skärp dig!  :rolleyes:

Kolla vad som är på rea. Men undvik de där med extra belastning och fjädring som Bungypump och se till att få gåstavar (Nordic Walking), inte treckingstavar. Kolla också att de inte bara har en handledsrem, utan det ska se ut som en handske som är avklippt mitt på handen ungefär (har med tekniken att göra och man märker stor skillnad) Och kolla att det är lätt att skifta mellan gummiplutt och spets, helst utan lösa delar. Då tappar man bara bort grejerna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2021.03.10 - 21:22:58 »

Asså, den där Agnes Wold-podden... Har hon gått och blivit alldeles snurrig? Förut tyckte jag hon var motvalls på ett bra och konstuktivt sätt. Nu verkar hon bara vara emot allt av princip. Tvätta händerna hjälper inte mot smitta - det gör det värre. Semmelweis hade väl fel då. :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #21 skrivet: 2021.03.12 - 09:48:05 »

Jag håller med - hon är verkligen en frisk fläkt men ibland gör hon uttalanden som verkligen får att undra över hur hon tänker...

 :smack_head:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2021.03.12 - 15:01:51 »

Hör du hört podden? Nästan varenda uttalande hon gör tänker man VAAAA?  :shock:

Tacka vet jag Hemma hos Mark och Jonas. Den podden förstår jag mig på!  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #23 skrivet: 2021.03.14 - 07:42:25 »

Nä jag får ta och lyssna på den. Måste byta podapp som kan hålla reda på enstaka poddavsnitt.
Jag kör den inbyggda i iPhone och den schabblar bort en massa avsnitt - och förmodligen vet jag redan vad du tycker om iphöne  :tongue_wag:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2021.03.15 - 13:20:01 »

Ligger ju på SR. Deras app funkar bra tycker jag. Man ser vilka avsnitt man hört, kan lista favoriter osv. Enda klagomålet jag har är att man inte kan spela flera avsnitt av ett program på raken. Väldigt irriterande om man är ute att behöva stanna för att starta nästa. Av den anledningen laddar jag ner på mp3-spelare för att lyssna när jag ska sova. Det och att det är onödigt att dra ur batterierna på mobilen när man är hemma och inte vill jag att den börjar brinna bredvid kudden heller.

Har provat massor med podappar, men inte hittat nån jag gillar. De är så krångliga med en massa skit jag inte är intresserad av. Och stora. Min version av Android (eller om det är modellen på telefonen) tillåter inte att man installerar program på SD-kortet. Det visste jag inte när jag köpte den och brydde mig inte om att det inte var så stort minne eftersom jag har stort SD-kort. Nu är skiten full, måste avinstallera grejer hela tiden.  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #25 skrivet: 2021.05.15 - 17:25:30 »

Jag har lyssnat på jättemånga podavsnitt med Fredrik Nyström på sistone.
Senast var det på Klimakteriepodden
https://www.klimakteriepodden.se/avsnitt/183metabola-syndromet-fredrik-nystrom/

Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2021.05.31 - 23:25:56 »

Men gud, du är ju rena poddfreaken! Jag har svårt att hinna - fast jag inte jobbar. Är en massa radioprogram jag måst lyssna på och och lite TV blir det ju också och så måsta man ju läsa lite böcker och sen är dan slut liksom.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #27 skrivet: 2021.06.06 - 15:56:58 »

Jag lyssnar på podcast när jag cyklar hem från jobbet och när jag pysslar med mina blommor både ute och inne vilket ger rätt mycket lyssningstid.

Och nu har jag precis börjat lyssna på My Westerdahl och Erik Hemmingsson

Så nu har du ännu mer att lyssna på  :nod-yes:

Citat
VIKTIGT! med My Westerdahl och Erik Hemmingsson är din kroppspositiva podcast! En viktig podd som dödar myter kring vikt och bantning med vetenskap och stärkande inspiration. Överviktsforskaren och författaren Erik Hemmingsson och civilingenjören och hälsoinspiratören My Westerdahl presenterar verktyg och metoder som hjälper dig att en gång för alla sluta fred med kroppen. Vi avslöjar bluffen kring bantning och synar den falska tron om att hälsa är lika med "BMI". Det är dags att utvidga begreppen och sluta banta! En podd från Aller media.

https://poddtoppen.se/podcast/1567968456/viktigt
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2021.06.06 - 17:39:43 »

Men det är ju då jag lyssnar på alla mina radioprogram. Och när jag ska sova också. Fast då fattar jag inte så mycket.  :loony:

Och nu har jag precis börjat lyssna på My Westerdahl och Erik Hemmingsson

 :max-shock:  :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2021.07.24 - 20:32:25 »

Nu har jag inte läst hela tråden men iom mitt jobb så kan jag gå och lyssna på podd hela dagarna. Mina poddar har varit peppad! med Anna Hallén och My Westerdahl, Sockersystrar, biohackingpodden med Martina Johansson, Carnivore cast, Jonas Colting, ett axplock av de jag lyssnar på. Även David Eberhard med Hälsa för ohälsosamma är bra ibland.
Bara att hugga in och lyssna mina vänner 😁

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.027 sekunder med 23 databasfrågor.