Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 02:47:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Små kryddkvarnar?  (läst 5402 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2017.02.26 - 09:55:47 »

Nån som provad det där kryddorna där burken är en kvarn? Hittar bara bild på de här nu, men något av de vanliga märkena har också, tror det är Santa Maria.
http://www.mille-food.se/Smaa-kryddkvarnar.htm
Funkar de öht? Ser ju väldigt smäckiga ut. Jag håller på att samla ihop den perfekta friluftsuppsättningen för att laga mat och äta. Och nu är jag inne på små kvarnar. Väldigt svårt att hitta och hittar man nåt lite mindre så är det nåt svindyrt märke. Storleken på de här "kvarnförpackningarna" är ju perfekt, men de ska ju gå att mala med också och gärna mer än en gång. Kryddorna som är i skiter jag i.

Senaste fyndet var jättefina rostfria "glas", ganska stora, gott och väl 300 ml. 5 st i ett mjukt fodral för 150 spänn från Ali Express. De är ju inte lättvikt precis, men har länge velat ha nåt sånt där för picknick så man slipper plasten. Att ta med riktiga glas är lite väl risky. Tycker de här funkar för både vin och öl.
https//aliexpress.com...
Har aldrig tordats handla från Ali Express förut, men det gick hur bra som helst. Paketet (fri frakt) kom som rek! Enda problemet var att när jag efter två veckor gick in och kollade status hade paketet inte skickats än. Jag frågade varför (de har ett formulär för kontakt med säljaren på sajten). Fick omedlebart svar. De hade varit lediga p.g.a. en fesival/karneval/whatever. Men då skickade det omelbart.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #1 skrivet: 2017.02.26 - 18:47:01 »

Ja, jag använder en del av Santa Marias kryddkvarnar och jag tycker att de funkar bra.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2017.02.26 - 18:55:31 »

Toppen! Då ska jag köpa ett par när jag ser dem nästa gång.  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2017.06.29 - 13:06:06 »

Om nån mer är sugen föll jag för de här på AliExpress. De är förvånansvärt bra! Inställningen funkar väl sådär. Man kan få finmalt och grovmalt, men däremellan händer inte så mycket när man pillar på skruven. Men det är faktiskt bra nog. Får lätt rum med tre stycken plus tändstickor och ölöppnare och korkskruv i det pyttelilla ytterfacket på min pyttelilla kylväska. Perfa!  :bg:

https://www.aliexpress.com/item/2pcs-Pepper-Mill-Grinders-Mini-Acrylic-Manual-Grinding-Device-Salt-Pepper-Mill-Grinder-Kitchen-Tools-Mills/32799491416.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544