Jag försökte googla lite på det men fick bara fram en massa annat... Men nej de nya fettcellerna som bildats försvinner aldrig men såvitt jag vet kan de stabiliseras på en ny vikt efter X antal år, hur många dessa nu är, om detta och mycket annat tvistar de lärda om... Fråga Zepp han vet ju allt
Skämt åsido så har jag en gammal kompis på FB som jag har tappat kontakten med, men hon är numera en storlek 38 fast hon är typ 180 lång och har varit den storleken länge vilket hon inte var på den tiden vi gick till viktväktarna tillsammans på stenålder. Skulle vara kul att veta om hom bantar jämnt eller om hon bara viktväktade länge och isf hur länge..
En sak jag störde mig lite på vad det gällde diabetikern och bönorna, jag visste bara inte riktigt vad det var förrän idag... Han testade ju att käka en smörgås utan bönor och sedan en med bönor till och sockret låg lägre med bönor, men han åt väl lowcarb redan innan så det var väl inte vanligt bröd han åt så hans blodsocker borde väl inte ha spikat så där vansinnigt mycket till att börja med... Såvida han inte gått på myten med köpta "lowcarbbröd" förstås...